VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Padající skály nad silnicí jsou spoutané

Karlovy Vary, Kyselka - Nebezpečný skalní masiv nad silnicí mezi Karlovými Vary a Kyselkou už řidiče neohrožuje. Karlovarský kraj nechal nestabilní sráz nad frekventovanou cestou zpevnit proti sesuvům. Úsek, který se ve strmém údolí podél řeky Ohře podařilo zabezpečit, je dlouhý dvanáct kilometrů. Celkové náklady byly kolem 93 milionů korun.

17.9.2015
SDÍLEJ:

SKALNÍ MASIVY podél silnice mezi Karlovými Vary a Kyselkou jsou zajištěny proti sesuvům. Akce tohoto druhu patřila k nejrozsáhlejším, které byly v Karlovarském kraji realizované.Foto: Foto Deník Vladimír Meluzín

V minulosti musela být trasa kvůli padajícím kamenům několikrát uzavřena. „Za devět let, co jsem starostou Šemnice, která leží na této trase, pamatuji desítky malých sesuvů a minimálně dva velké. Jeden nás dokonce odřízl na čas od světa, když byla silnice zasypaná," uvedl šemnický starosta Vladislav Tůma.

Celý úsek skalních výčnělků nad komunikací byl pro dopravu velmi nebezpečný, a proto bylo nutné provést sanační práce. „Důležitá silnice slouží jako jediná kvalitní spojnice mezi Karlovými Vary, Kyselkou a sousedními obcemi. Využívají ji i turisté, cyklisté a zatěžují ji kamiony převážející minerální vodu ze stáčírny v Kyselce," uvedl hejtman Martin Havel.

Zajištění skalních masivů provedlo na zakázku pro Karlovarský kraj sdružení firem Strix + Unigeo + Helping Kyselka, které v zadávacím řízení předložilo nejvýhodnější nabídku. Akce trvala jedenáct měsíců a byla rozdělena na 29 samostatných stavebních částí. „Z celkových nákladů pokryla 85 procent dotace, kterou kraj získal z Evropské unie, konkrétně z Operačního programu Životní prostředí. Pět procent nákladů, asi 4,6 milionu, uhradí stát a zbývajících 9,6 milionu korun dá kraj ze svého rozpočtu," poznamenal náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Firmy použily pro zajištění skal několik různých technologií. Vykácely náletové dřeviny, očistily zvětralý povrch hornin, bouraly, kotvily i plombovaly nestabilní bloky a zakrývaly sráz pevnostní sítí. Opravovaly také silnici v místech, kde byla poškozena.

Kromě této akce bylo do úprav silnice mezi Karlovými Vary a Kyselkou investováno v uplynulých deseti letech dalších zhruba 150 milionů korun. A to do zpevnění krajnic silnice sousedících s řekou a obnovy povrchu.

Autor: Vladimír Meluzín

17.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Ilustrační foto.

Na slavnosti piva pojede zvláštní pivní vlak z dolního nádraží

Jeden kradl v prodejně, druhý hlídal, policie po nich pátrá

Sokolovsko - Policisté prošetřují případ vloupání do prodejny s rychlým občerstvením v Sokolově.

Peníze navíc ještě města a obce nemají, ale už vědí, jak je použít

Karlovarský kraj - Novela zákona o rozpočtovém určení daní od příštího roku zvyšuje podíl obcí a měst na vybrané dani z přidané hodnoty ze současných 21,4 procenta na 23,58 procenta. A obce i města v celém kraji už mají jasnou představu, co s penězi, které dostanou, budou dělat.

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Klingenthal – Vogtland Arena v německém Klingenthalu u Kraslic se v sobotu stane dějištěm bitvy nejlepších německých sportovních dřevorubců.

KRAJSKÝ PŘEBOR: Tahák obstará Ostrov, vyzve Toužim

Karlovarský kraj – I ve druhém pokračování podzimní části krajského přeboru se bude na co těšit. Víkendovým tahákem bezesporu bude souboj Ostrova s Toužimí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení