Peticí podpořili současně oficiální úsilí dotčených měst o to, aby Ministerstvo životního prostředí v rámci posuzování vlivu na životní prostředí, tak zvané EIA, povolilo pouze variantu spočívající ve využití dopravníkových pásů a vlakové dopravy.

Autoři petice neprotestují proti těžbě samotné. „Není naším záměrem znemožnit těžbu nerostných surovin v dobývacím prostoru, ale vliv této těžby a zejména dopravy s ní spojené na kvalitu života, zdraví obyvatel a přírodu a krajinu minimalizovat,” uvádějí iniciátoři petice. V rámci posuzování vlivu na životní prostředí jsou totiž navrženy čtyři možné varianty přepravy vytěženého materiálu. Tři z nich, označené jako A, C a D, počítají s dopravou po stávajících komunikacích za předpokladu 48 – 81 nákladních automobilů za den a v předpokládaném rozsahu 215 pracovních dnů po dobu minimálně 13 let. Varianta B, jediná přijatelná pro všechny, spočívá ve využití dopravníkových pásů a vlakové dopravy. „Dle našeho názoru dojde při umožnění jedné z dopravních variant A, C a D k výraznému nárůstu těžké automobilové dopravy přes území měst a obcí Horní Slavkov, Loket, Krásno, Bečov a dalších a s tím souvisejícím negativním vlivům na zdraví obyvatel, kvalitu života v dotčených obcích, bezpečnost silničního provozu, na přírodu a krajinu v okolí dotčených komunikací a také na cestovní ruch v dotčených obcích,” píše se v petici. Jak autoři dále upozorňují, v žádné z úrovní procesu EIA nebyl posuzován vliv dopravy na širší okolí, jejich součástí nejsou odborné studie řešící vliv zvýšené hlukové, vibrační a prachové zátěže v okolí dopravních komunikací.

Chodovské akvatrhy se pro velký zájem nově přesunuly do větších prostor společenského sálu KASSu.
Máte zlobivého psa? Pořiďte mu na akvatrzích akvárko

Petice je k dispozici v Lokti v knihovně, v Galerii Cafe a v hospodě U Radnice, v Krásně v obou hospodách a na poště. Je možné se k ní dostat i u vedení města Krásna, které se na akci podílí. „Petici je možné podpořit i v Horním Slavkově a Bečově, místa, kde bude k dispozici, se ještě upřesní,” informoval jeden z iniciátorů Petr Adamec. Ten by rád oslovil ještě další dotčená města, stejně tak chce rozšířit i počet míst v samotném Lokti. „Text petice a podpisové archy jsou ke stažení i na sociálních sítích. Je tedy možné vytisknout, podepsat a poslat mně,” poznamenal. K dispozici budou archy zhruba dva až tři týdny, aby je autoři stihli poslat na ministerstvo dřív, než vydá rozhodnutí.

Petice Petra Adamce a Tadeáše Krále podporuje oficiální úsilí představitelů dotčených obcí a měst. „Všechna dotčená města podala připomínky na Ministerstvo životního prostředí, čekáme na vyjádření,” uvedl místostarosta Lokte Petr Zahradníček. Jednotlivé kroky podniká Loket společně s vedením Starého a Nového Sedla, Horního Slavkova, Krásna a Bečova, vše je koordinováno i s Karlovarským krajem. „Já jsem navíc napsal vyzývací dopis k osobnímu setkání přímo Karlu Janečkovi, pod jehož investiční společnost Sanaka Industry patří. Zatím je ale bez odezvy,” doplnil Zahradníček.

Jednou z mnoha akcí, za kterou míří návštěvníci do Březové, je biketrial.
Turisté mířící do Březové nemají kde přespat

Občanskou podporu formou petice místostarosta vítá jako další podpůrný prostředek. „Udělali jsme po oficiální stránce všechny kroky, které bylo potřeba udělat, a teď čekáme na vyjádření ministerstva,” uzavřel.