Dopravě na hlavním silničním tahu příhraničních Kraslic se po řadě měsíců ulevilo. Definitivně tam končí generální oprava této páteřní komunikace za zhruba padesát milionů korun. Silničářům už chybí pouze nakreslit dopravní značení. Doprava už je nicméně plynulá. „Už jsme se nemohli dočkat. Kvůli pracím bylo nepříjemné městem projíždět,“ řekl motorista Tomáš Macák.

Samotné město Kraslice však ještě jásat nemůže. Kvůli generální opravě totiž bylo nutné zúžit jízdní pruhy. Tím se však rozšířily chodníky. Silničáři mají za povinnost dát do původního stavu jen ty, které jsou na jejich pozemku. O zbytek se v tíživé finanční situaci musí postarat město. „A bez dotací se neobejdeme,“ řekl starosta Zdeněk Brantl. Kraslice už jednou neuspěly v Regionálním operačním programu. Teď to zkouší v dalším kole. Jasno by mohlo být na konci srpna.

Pokud ani tentokrát radnice peníze nezíská, nastane doslova kuriózní situace. Silnice se sice bude tvářit nově, avšak na jejím kraji budou rozkopané chodníky. Na některých místech bude zámková dlažba, na rozšířené části pak například jen asfalt. Není navíc vyloučeno, že rozšířená část bude jinak vysoká. „Je to složitá situace,“ přiznal Brantl.

Člen investiční komise kraslické radnice Otakar Mika doufá, že město peníze nakonec získá. „Investici do páteřní komunikace vyvolal kraj. Systémově by tak měla být dotace přidělena,“ věří Mika. O přerozdělení dotace totiž rozhodují zástupci Karlovarského a Ústeckého kraje. I místní lidé se pozastavují nad tím, proč všechny práce nekončí stejně, aby už z města zmizela těžká technika. „Silnice je sice pěkná, moderní, ale co ty chodníky. Nad tím jen člověk kroutí hlavou. Kousek je vydlážděný, na zbytku hlína. Jsem zvědavý, co se s chodníky bude dít,“ řekl obyvatel Kraslic Radek Šejhl.