„Modernizace železniční stanice Chodov je velmi významnou regionální zakázkou za téměř půl miliardy korun. Nejdůležitějším přínosem bude zvýšení traťové rychlosti a komfortu cestování v úseku mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo. Cestující se mohou těšit především na moderní nádraží v Chodově s novými zastřešenými bezbariérovými peróny, osvětlením a informačním a orientačním systémem," uvedl Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra, která modernizaci provádí.

Cílem projektu je kompletní úprava dvou kilometrů tratě mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo a peronizace železniční stanice Chodov. Nejpozoruhodnější součástí byla demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať, jehož nedostatečná podjezdná výška znemožňovala umístit trakční vedení. „Komplikované demoliční práce jsme museli velmi pečlivě naplánovat, protože probíhaly za běžného provozu ve stanici. Přemostění jsme postupně rozebrali v částečných výlukách pomocí těžkotonážního autojeřábu. Pro nás, stavbaře, to byl docela nevšední zážitek," vysvětluje projektový vedoucí společnosti Martin Počta.

Stavba se až dosud obešla bez úplné výluky trati. K té dojde na jaře příštího roku, až stavbaři začnou s přebudováním kolejiště ve stanici Chodov a spojky Chodov – Nové Sedlo. Čeká je především výstavba nového ostrovního nástupiště s bezbariérovým přístupem a kratšího bočního nástupiště pro vlaky směřující do Nové Role.

Investorem projektu s názvem Peronizace ŽST Chodov je Správa železniční dopravní cesty.