Na stavbu nových parkovišť není ve městě místo. Komise složená z úředníků města a dopravních policistů přednesla několik záměrů. A někde se ozvaly protesty.

„Vytipované lokality prošly sítem územního plánu a některé z nich byly vyškrtnuty. Další budou a jsou realizovány a u některých jsme narazili na odpor občanů. Konkrétně ze sokolovské Jiráskovy ulice se ozvali lidé, že tam podobnou parkovací plochu nechtějí,“ řekl starosta Sokolova Jan Picka.

„Pracovní skupinu jsme utvořili hned na začátku volebního období. Hledali místa, kde se dá parkování rozšířit. Měli opravdu nelehkou práci a chtěl bych ještě jednou poděkovat,“ říká Picka.

V Jiráskově ulici by z pohledu územního plánu šlo. Zvedla se ale vlna nevole nájemníků bydlících v okolních domech.

„Byl by to podle nich velký zásah do tamní zeleně. Mají tam také vybudované dětské hřiště. Z naší strany šlo jen o studie a pokud narazíme na odpor ze strany občanů, respektujeme to,“ říká Picka.

Jsou i jiná místa ve městě, kde se občanům parkovací místa nelíbí. Proti nim však vystupují další nájemníci, kteří je naopak chtějí. V Jiráskově ulici však byla naprostá většina razantně proti.

Parkování na úkor zeleně odmítli i obyvatelé sídliště Michal. Na tamní louce sice parkovací plocha vznikla, ale mnohem menší, než byla v původním projektu.

Vedení města však slibuje řidičům každým rokem několik desítek parkovacích míst navíc. Půjde zejména o lokality na sokolovských sídlištích. Nebudou se však stavět nová, ale rozšíří se ta stávající. Ve městě a zejména na sídlištích už moc možností na parkovací plochy není. Jediným řešením jsou zřejmě parkovací domy, jejichž pořizovací cena je však velmi vysoká.

Současné vedení města slíbilo do konce svého volebního období rozjet či dokončit několik projektů, které tlačí samotné město nebo jsou trnem v oku obyvatelům Sokolova. A parkování mezi nimi nechybí.

Ilustrační foto.
Řídili přes zákaz, jeden z řidičů byl navíc pod vlivem drog