Svými produkty tato pekárna zásobovala i některá místa v Ústeckém a Plzeňském kraji a ještě v roce 2015 zaměstnávala kolem 500 lidí.
Teď jsou z kdysi prosperující společnosti jen trosky. A to obrazně i doslova. Krajský soud poslal v červnu Pekosu do konkursu.
Soud tak vyhověl návrhu společnosti Business Money, která Pekosa dlužila více než 10 milionů korun. A podle odůvodnění soudního rozhodnutí nebyla Business Money jediným subjektem, kterému chodovská pekárna dlužila.
„Dlužník tak má dle názoru navrhovatele zcela zjevně více věřitelů, vůči kterým má závazky splatné déle než tři měsíce po datu splatnosti, na základě čehož se dlužník nachází v úpadku ve formě platební neschopnosti. Současně s insolvenčním návrhem věřitel soudu doručil přihlášku svých pohledávek za dlužníkem,“ uvádí se v odůvodnění soudu.
Majitele společnosti Pekosa soud vyzval, aby se k insolvenčnímu návrhu vyjádřil. Odpověděl, že podanému návrhu neodporuje, vzdává se práva účasti při projednání věci a souhlasí s rozhodnutím ve věci bez nařízení jednání.
Dále uvedl, že je podnikatel s obratem za poslední předcházející účetní období přesahujícím částku dva miliony korun. Spolu s tímto vyjádřením zaslal dlužník výpis z katastru nemovitostí a svazek listin obsahující protokoly o podaném trestním oznámení, podle něhož došlo ke krádeži majetku a listin dlužníka. Další listiny tak není údajně schopen doložit. Zároveň prohlásil, že nemá žádné zaměstnance.
Při posuzování způsobu řešení dlužníkova úpadku tak soud dospěl k závěru, že jediným možným řešením dlužníkova úpadku je konkurs.
Věřitele Pekosy, kteří dosud nepřihlásili své pohledávky, soud vyzval, aby tak učinili ve lhůtě dvou měsíců. Čas tedy mají zhruba do 1. srpna.
Schůzi věřitelů pak svolal soud na 22. srpna. Jednat se na ní má kromě jiného o činnosti insolvenčního správce nebo hospodářské situaci dlužníka. Dlužník je přitom povinen zúčastnit se jednání věřitelů osobně.
Že s firmou Pekosa něco není v pořádku, si zaměstnanci začali všímat několik měsíců předtím, než začala zavírat prodejny. Firma měla problém například s vyplácením mezd.
„Když jsme nedostali výplaty, začali jsme pátrat proč. Neustále jsme to urgovali na personálním, ale bez odezvy. Pak nám bylo řečeno, ať si peníze bereme z kasy z tržeb a někam si to zapisujeme. Na to jsem ale nepřistoupila,“ řekla jedna z dnes už bývalých prodavaček Pekosy.