„Je to již řadu let, co si přejeme klidnou a bezpečnou jízdu, ať už jedeme autem nebo autobusem po nechvalně známé ´Er šestce´ (R6) od západních hranic kolem města Chebu, míjejíce Sokolov a skrze Karlovy Vary a dále směrem ku Praze,“ píše čtenář – reportér Jiří Korbel ze Sokolova. „Řadu let slyšíme sliby politiků, že dojde k propojení našich již bývalých okresních měst, a léta běží, termíny padají a vyvstávají termíny nové.

Během dvou let budeme moci však projet úsek mezi Chebem a Karlovými Vary po novém čtyřproudu a naše pohodlí se zvýší k míře spokojenosti. Bude tedy dosti důvodů ke spokojenosti, ale je tomu tak ve skutečnosti?

Tady by úvahy o tom, jak budeme cestovat dál od Varů do vnitrozemí, mohly skončit, protože většina řidičů i silničních cestujících využívá právě jen tento výše zmíněný úsek, a místní by měli být spokojení, včetně turistů přijíždějících od německých hranic. Stavební lobby však pracují na dalších projektech, které mají za cíl protáhnout čtyřproud dále až za Řevničov, odkud je již dost dlouho vystavěn dálniční úsek.

Každá silnice a její parametry vycházejí z intenzity provozu a zatížení. V našem kraji je intenzita dostačující, avšak od Karlových Varů dochází k výrazným ´ztrátám´ v dopravních intenzitách a slušná část dopravy se redukuje na téměř polovinu uvažovaného vytížení pro výstavbu čtyřproudu v celé délce. Lidově řečeno: auta se zde jaksi ztrácejí, doprava se odklání nebo rozpouští ve zdejším regionu a nabývá na hustotě opět až v oblasti blíže u Prahy. Tento argument lze vyčíst z prováděných měření, která nejsou však veřejnosti jednoduše přístupná.

Je tedy otázkou, zdali se najde vůle veřejně diskutovat o potřebě další výstavby předimenzované komunikace, nebo zůstane vše v rukách neviditelné ruky trhu.

Řešením může být kompromis v podobě rozšířené komunikace ve stoupacích pruzích, tak jak je tomu již v některých současných úsecích.
Čtyřpruhu v zamýšlené podobě bychom se nemuseli dočkat ani v následujících deseti letech, a to nám slibovali již za premiéra Zemana dokončení stavby v roce 2010.

Budování krajského průtahu byla také příležitost, jak využít moderní technologie v podobě ´gumoasfaltu´, kdy se přidává do asfaltové směsi drť z použitých pneumatik. Technologie je již využívána v hojném měřítku ve světě, přináší řadu úspor… Jsou však české luhy a háje opravdu natolik specifické, že nelze tuto techniku využívat v širokém měřítku?“ ptá se závěrem čtenář – reportér Jiří Korbel ze Sokolova.