„Ráda bych se s vámi podělila o své zkušenosti se službami České pošty a zároveň varovala zájemce před drahými službami,“ píše úvodem svého příspěvku Danuše Šedá z Chodova a pokračuje: „Dne 17. března jsem v 8:50 hodin ráno podávala balíček na poště 2 v Chodově Ten měl být co nejdříve doručen do Prahy.

Na základě dotazu i vlastních zkušeností má na toto doručení pošta limit až deset dnů. Rozhodla jsem se tedy pro expresní službu EMS, která má zásilku doručit do druhého dne. Stojí to sice 119 korun (oproti normální zásilce za 51 korun), ale záleželo mi na tom, tak jsem zaplatila.
V Praze se byl adresát zeptat na doručovací poště následující den, tedy v úterý 18. března před 20. hodinou večerní. Tam prý ochotně, ale marně zásilku dle podacího čísla hledali.

Hned následující den, tedy ve středu ráno, jsem šla podat reklamaci. Pracovnice pošty přede mnou a druhou kolegyní volala na všechny pošty, kudy balíček šel, protože v cílové poště ještě stále nebyl.

Po sepsání reklamace mi bylo řečeno, že mi přijde písemné vyrozumění, zda Česká pošta pochybila. To také zanedlouho přišlo s tím, že je reklamace neodůvodněná, protože se balíček již 18. března pokoušeli v 10:35 hodin doručit Připomínám: 19. března v 8:30 hodin tam dle telefonátu ještě nebyl! Prý to takhle přišlo napsané z Prahy a oni tady s tím nemohou nic dělat.

Na uvedené chodovské poště jsou dvě pracovnice, obě byly účastny mé reklamace i telefonátů, ale zřejmě není v jejich kompetenci hájit zákazníka.
Odešla jsem s tím, že nemá smysl využívat drahé služby České pošty a ještě méně smysluplné je podávání jakékoliv reklamace. Je to prostě jenom ztráta času,“ končí popis své zkušenosti čtenářka – reportérka Danuše Šedá z Chodova a získává jako ´bolestné´prémii 100 Kč.

Pokračování!

Kauza zatoulaný balíček má své pozoruhodné pokračování. Poté, co jsme text příspěvku čtenářky Danuše Šedé zveřejnili na stránkách Týdeníku Sokolovska, přišla do redakce Deníku e–mailová zpráva následujícího znění:

„Vážený pane šéfredaktore, Český telekomunikační úřad, který je podle § 37 zákona o poštovních službách pověřen dohledem, jak Česká pošta zajišťuje základní poštovní služby, zaregistroval v regionálním tisku „Týdeník Sokolovska“ článek z 2. 4. 2008, ve kterém paní Danuše Šedá popisuje svoje zkušenosti se službami České pošty (expresní služba EMS).

Český telekomunikační úřad se bude v rámci svých kompetencí případem popsaným v článku zabývat.
Abychom však mohli postup České pošty přešetřit, musíme nejprve kontaktovat paní Šedou.
Byli bychom proto rádi, pokud byste nám poskytli kontakt na paní Danuši Šedou, nebo jí předali toto sdělení tak, aby nás mohla sama kontaktovat.
S pozdravem Ing. Eduard Prandstetter, ředitel odboru regulace poštovních služeb.

Resumé: Je třeba se bránit!

Ať už dopadne reklamace zatoulaného balíčku paní Šedé jakkoliv, poučení z případu je jednoznačné: není dobrým řešením nad vším mávnout rukou se slovy „Stejně nic nenadělám“, naopak – je třeba se bránit. A jak je vidět, stránky Deníku (popřípadě Týdeníku) jsou pro účinnou obranu vůči zvůli a bezpráví tím nejsprávnějším místem!

Proto neváhejte a posílejte nám do redakce vaše příběhy a zkušenosti, staňte se čtenáři – reportéry! My se za vás postavíme a pokusíme se dosáhnout toho, co se vám nedaří…