Letecky byli do plzeňské fakultní nemocnice transportováni hned dva motocyklisté. Jeden v polovině června havaroval u statku Bernard v Královském Poříčí, další pak u Velké Hleďsebe. V drtivě většině nehod motorkářů je přitom nepřiměřená rychlost.

„Závažnost dopravních nehod motocyklistů je přibližně šestkrát vyšší než u osobních aut. Nejčastější příčinou nehod je jednoznačně nepřiměřená rychlost. A téměř 75 % z nich na silnici umírá," říká policejní preventistka Zdeňka Papežová s tím, že motocyklisté patří mezi nejzranitelnější účastníky silničního provozu. „Ani sebelepší výbava není zárukou bezpečné jízdy, pokud se motorkář chová riskantně a jede nepřiměřenou rychlostí. Vždyť motocykl má mnohem delší brzdnou dráhu než automobil," poukázala.

Podle zkušeností policistů se motorkářům stává osudným při rychlé jízdě spadané listí, olejové skvrnami, nafta na silnici nebo například nerovnosti terénu či vlhkost silnice. „Motorkáři třeba často předjíždí zprava nebo hazardují tím, že předjíždějí v nepřehledných místech," uvedla Papežová. Upozornila, že motorkáře nechrání žádná karoserie, bezpečnostní pás, airbag, ale pouze jen pasivní zabezpečení jako je speciální oblečení, chrániče kloubů, páteřový chránič, ochranná přílba, vhodná obuv, rukavice a další prvky.

Policejní preventisté přitom každý rok nabádají, aby majitelé silných strojů na bezpečnostním vybavením nešetřili. „Přestože je kožené oblečení klasickým ochranným materiálem, je na trhu bohatý výběr oblečení podle typu motorky. Vhodně je zvolit viditelnou barvu, oblečení dvojitě prošité, bez volných tkaniček a řemínků. Důležitou součástí je i helma. Ta by měla být lehká s průzorem, s bradovým řemenem, který by měl pod bradou naléhat rovnoměrně, řemen pod bradou by měl být ovladatelný jednou rukou, stejně jako průzorové okno," doplnila.