VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po letech dřiny se mi splnil sen a byl jsem v sedmém nebi, říká Petr Lisa

Kraslice – Nepopsatelný a až neuvěřitelný zážitek, který bych všem moc přál, odstředivé síly neskutečné a do toho ten brutální zvuk. Kdyby mi někdo v tu chvíli po dojetí nabídl smlouvu na pět let závodění s tímto vozem LMP3 a po pěti letech bych se v tom měl zabít, bez váhání to podepíšu.

8.1.2018
SDÍLEJ:

Barcelonské testování v podání Petra Lisy.Foto: Libor Zhoř

Tak silný to pro mě byl zážitek. Přesně těmito slovy popsal kraslický rodák Petr Lisa své zážitky z kokpitu sportovního prototypu LE MANS, za který usedl na závodním okruhu v Barceloně. Je to jeho splněný sen a odměna za 15 let práce. Za volant na okruhu usedl ze sedačky profesionálního simulátoru, které v Kraslicích vyrábí.

Trénují u něj profesionální jezdci a týmy z celé Evropy. Při testování jednoho z profesionálních týmů se měl možnost porovnat s jezdci, kteří vyhrávají vytrvalostní závody, a na simulátoru jim nadělil 2,5 vteřiny na kole, což byl pro ně i jejich tým šok. Na základě porovnání jeho telemetrických dat s ostatními jezdci zjistili, že mohou ještě v určitých částech trati zrychlit, což využili při dalším závodě, kde vyhráli. Za to dostal možnost prožít debut za volantem vozu Ligier JSP3-Nissan LMP3 polské stáje Inter Europol Competition a rozhodně se neztratil. Svými časy si zajistil účast i na příštích testech.

Bezprostředně po závodech jsi měl hodně emotivní pocity. Můžeš je popsat?
Po absolvování testovacích jízd s vozem LMP3 na okruhu v Barceloně jsem byl v sedmém nebi. Je to prostě něco nepopsatelného, neuvěřitelný zážitek, který se stane jednou za život. Odstředivé síly jsou neskutečné a dosahují až 4G přetížení. Do toho vás provází ten brutální zvuk motoru a špičkově nastavený vůz, který jede jak po kolejích. Čím rychleji jedete, tím větší přítlak vozu k trati máte. V reálu to znamená, že pokud jedete do zatáčky 150 km/h, tak z trati vylítnete, pokud pojedete 190 km/h, zatáčku projedete bez problémů. To auto popírá úplně zákony fyziky.

Dokázal jsi na okruhu zajíždět časy srovnatelné s těmi na simulátoru. Testovací jezdce jsi porážel, na profi pilota polské stáje jsi ztratil tři vteřiny po dvanácti kolech. Sečteno podtrženo, co to pro tebe znamená?
Zajistil jsem si tím účast na dalším testu. Také jsem načerpal velmi cenné zkušenosti, které použiji při dalším vývoji vozu LMP3 do závodního simulátoru. Těší mě také, že z ostatních účastníků testu jsem byl nejrychlejší a na profi jezdce týmu jsem ztratil necelé tři sekundy. A to není zcela vypovídající, protože on startoval zhruba hodinu po mně. To byla teplota o nějakých 7 stupňů vyšší. V technických pasážích a pomalých zatáčkách jsem byl stejně rychlý, někde dokonce i rychlejší. Ztrácel jsem pouze ve třech rychlých zatáčkách, kde se musí jet hodně na srdce. A to se ve třech stupních na trati a po šesti seznamovacích kolech s autem na trati těžko dělá.

Barcelonské testování v podání Petra Lisy.

Kromě pudu sebezáchovy tě jistě brzdila i řada dalších, vedlejších aspektů.
Samozřejmě je to těžký. Člověka svazují ty nehorázné finance v případě nehody. Pro příklad jen přední nárazník stojí kolem 40 tisíc eur. Přeci jen jsem nechtěl za každou cenu riskovat, ale užít si to. Hlavně jsem chtěl přivézt auto v pořádku do boxu.

A tvé pocity v závodním speciálu? Překvapilo tě něco?
Hodně mě překvapil zvuk auta, neskutečné zrychlení a ukrutný brzdy. To se opravdu nedá popisovat, to se musí zažít. Auto nemá ABS ani trakční kontrolu, takže je to opravdové závodní náčiní. Musí se s tím opatrně na plynu, hlavně v takových podmínkách, jako jsem jezdil já. Protože o pár milimetrů sešlápnutí plynu navíc a hned auto jde do hodin. Aby člověk zajel špičkové časy, musí tedy sednout za volant a zapomenout na všechna rizika a valit, co to jde. Je to ale opravdu fyzicky i psychicky náročné. Já jsem byl osobně před testem hodně nervózní, ale pouze do doby, než jsem si nasadil přilbu a rozjel se. Pak to ze mě všechno spadlo a snažil jsem se zajet své maximum. Po jízdě jsem si pak nadával, že jsem s tím jel, jako když jsem to ukradl, a zapomínal na veškerá rizika.

Barcelonské testování v podání Petra Lisy.

Testování probíhalo v prosinci, jaké byly podmínky na trati?
Tak třeba nad ránem v neděli měla trať pouze tři stupně nad nulou, což je velmi málo. Šéfinženýr mi sdělil, že musím jet od začátku rychle, jak to jen půjde. Důvod byl jasný. V opačném případě by mi totiž vychladly nahřáté pneumatiky a měl bych s autem problémy. Tak jsem ho poslechl a i při této teplotě jsem se zlepšil o 5 vteřin oproti předchozímu dni. Zajel jsem tak svůj nejlepší čas v mém 12. kole v životě s tímto autem. V neděli navečer jsem jel ještě dvakrát šest ostrých kol, ale teplota pět stupňů na trati a hodně sjeté pneumatiky mi už nedovolily vylepšit čas. Byla to pro mě přesto obrovská zkušenost a moc jsem si ji užíval.

Autor: Roman Cichocki

8.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Mistr ve výrobě 22 000 Kč Mistři a příbuzní pracovníci ve strojírenství Směnový mistr. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: SŠ vzdělání, případně učební obor s maturitou, obor strojírenství výhodou. Znalost výkresové technické dokumentace., Komunikativní znalost ukrajinského jazyka, znalost českého jazyka., Nabízíme: profesní a mzdový růst, perspektivní a zajímavé zaměstnání ve stabilní společnosti. Zajištěné stravování., Nástup ihned nebo dohodou., Pracovní doba - dvousměnný provoz:, ranní směna 6:00-14:30 h, odpolední směna 14:30-22.30 h, Místo výkonu práce: Nejdecká 183, Rotava. Pracoviště: Rotas strojírny spol. s r.o., Nejdecká, č.p. 183, 358 01 Kraslice. Informace: , . Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 23 720 Kč Referenti a vrchní referenti Vězeňské služby ČR Strážný ve služební hodnosti vrchní referent. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 23720 kč, mzda max. 33110 kč. Volných pracovních míst: 12. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, - telefonicky Mgr. Zuzana Brejchová 352 660 204, - e-mailem: zbrejchova@vez.hsl.justice.cz , , Upřesňující informace:, - uchazeč musí podle z. č. 361/2003 Sb. splňovat následující podmínky:, - občanství České republiky, - věk nad 18 let, - bezúhonnost, - úplné střední vzdělání s maturitní zkouškou nebo úplné střední vzdělání s výučním listem, zakončené maturitní zkouškou , - zdravotní, osobnostní a fyzickou způsobilost k výkonu služby, - není členem politické strany nebo politického hnutí, - nevykonává živnostenskou nebo jinou výdělečnou činnost, , Pracovní doba:, - 6:45 - 14:45 hod., , Nabízíme : , - NÁBOROVÝ PŘÍSPĚVEK ve výši 100 000,- Kč, - služební poměr na dobu určitou 3 roky se zkušební dobou 6 měsíců, po složení služební zkoušky je dále služební poměr na dobu neurčitou, , Zaměstnanecké výhody:, - možnost čerpání bezúročných půjček z fondu kulturních a sociálních potřeb, - rodinnou i dětskou, letní i zimní rekreaci ve vlastních rekreačních zařízeních, - sportovní vyžití (vlastní posilovna, sauna), - možnost ubytovávní, závodní stravování, - šest týdnů dovolené, , Místo výkonu práce: Vězeňská služba České republiky, Věznice Horní Slavkov, ulice Hasičská 785, 357 31 Horní Slavkov. Pracoviště: Vězeňská služba české republiky - věznice h. slavkov, Hasičská, č.p. 785, 357 31 Horní Slavkov. Informace: Zuzana Brejchová, +420 352 660 204. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 24 000 Kč Mechanici a opraváři ostatních strojů a zařízení (kromě přesných strojů) SEŘIZOVAČ - MECHANIK STROJAŘ PLETACÍCH TEXTILNÍCH. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, - telefonicky 608 270 763 p. Walterová, - e-mailem: m.walterova@lasting.eu, , Upřesňující informace:, - přijmeme do pletací dílny seřizovače mechaniky pletacích textilních, strojů - maloprůměrové středněprůměrové, - požadujeme minimálně vyučené v oboru mechanik seřizovač textilních pletacích strojů , nebo vyučení v oboru technickém (výhodou textilním) nebo doložení předchozí , praxe na plet. strojích., - technicky zdatné a učenlivé do rozvíjející firmy se zaměřením na výrobu funkčního prádla, a ponožek pro sport, , Požadujeme zodpovědné spolehlivé pracovité zaměstnance., , Pracovní úvazek 37,5 hod. týdně, , Zaměstnanecké výhody:, - expandující perspektivní firma vyvážející výrobky do zahraničí, 40 - 50 zaměstnaců, s 25 lety na trhu , jistota sociáních plateb , příjemné prostředí, , Místo výkonu práce: Mánesova č.p. 1770, 356 01 Sokolov 1. Pracoviště: Lasting sport s.r.o., Mánesova, č.p. 1770, 356 01 Sokolov 1. Informace: Marta Walterová, +420 352 628 313,608 270 763. Výroba - Výroba Obsluha strojů 13 500 Kč Obsluha ostatních strojů na výrobu a úpravu textilních, kožených a kožešinových výrobků jinde neuvedená Obsluha ostastních strojů na výrobu a úpravu textilních, kožených výrobků. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Pohovory s uchazeči zpravidla v pondělí-čtvrtek od 10,30 do 12,00 - Skopalová, tel. 736622673,, 352370374., Telefonický kontakt předem NUTNÝ !!!, , Práce je středně fyzicky náročná, stříkání záclon- šablony, nutný dobrý zrak, barvocit, zručnost, práce ve stoje., , Práce je placena v úkolové mzdě. Neomezená možnost výdělku !!!, , Pracovní doba: pouze ranní směna možná., , Místo výkonu práce: Libavské Údolí č.p. 44. Pracoviště: Alligard, s.r.o., 357 51 Kynšperk nad Ohří. Informace: Irena Skopalová, +420 352 370 374,736 622 673.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Ostrovu se postaví do cesty Hostouň

Ilustrační foto

Slavii prověří Litoměřicko, půjde o důležité body

Black Angels vezmou útokem lázně

Karlovy Vary - Tři kola, čtyři body, osmé místo. To je prozatímní bilance FB Hurrican Karlovy Vary v I. florbalové lize mužů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT