S garancí, aby letecké linky nebyly ztrátové. Kraj, Karlovy Vary a mezinárodní letiště proto chtějí založit Sdružení leteckých linek a dotovat rozdíl mezi náklady a výnosy provozovatele. „Jenom tak může být linka, například do Londýna zavedena, " vysvětlil primátor Petr Kulhánek (KOA). Kromě zakládajících členů, tedy kraje, Karlových Varů a letiště by do projektu mohly postupně vstoupit lázeňské hotely a sanatoria. Spolek tak bude otevřený dalším zájemcům o členství z řad právnických či fyzických osob, které budou mít zájem jeho prostřednictvím zlepšovat ekonomické a turistické prostředí kraje. Na konci roku 2015 by měl mít dle předkládaného návrhu 25 až 30 členů.

„Linky bychom cílili na západ, například do Düsseldorfu. Vypracujeme návrh konkrétních destinací, které jsou životaschopné. Leteckou společnost a technické zabezpečení by tendrovalo letiště," doplnil primátor. Členství ve Sdružení kraje pro rozvoj leteckých linek už schválili karlovarští radní. „Koncept sdružení na podporu rozvoje linek pomáhá překonat úvodní fázi letecké linky, která není ekonomicky soběstačná, přičemž již úspěšně funguje v řadě evropských regionů," zdůraznil primátor Kulhánek. Dotace na jednu linku by podle něj vyšla přibližně na 1,2 milionu korun. Přitom optimistické předpoklady hovoří o tom, že jedna linka z Německa bude stát 15 milionů korun ročně za předpokladu, že by letadlo létalo třikrát v týdnu.