Setkal se s vedením města Sokolova, Karlovarského kraje i Sokolovské uhelné. Mládek se chtěl seznámit se situací přímo na místě. Zároveň nastínil, jak lze řešit nezaměstnanost, která přijde v době „pouhelné".

„Je žádoucí, aby těžba uhlí pokračovala co nejdéle. Zároveň je důležitý rozvoj průmyslových zón, kdy agentura Czechinvest a její zahraniční pobočky musí být aktivnější. Váš region je blízko Saska a Bavorska. Je třeba více využít této šance. Napojení zdejší rychlostní silnice na německou silniční síť je pro rozvoj Karlovarského kraje možná důležitější než dostavba směrem na Prahu. Investoři potřebují hlavně rychlé napojení na západní země," řekl Mládek.

Bavorsko je podle něj nejbohatší zemí v Německu a zároveň patří i mezi nejbohatší oblasti na světě.
„Oslovím ministra dopravy, aby zintenzivnil jednání s německou stranou o napojení silnice R6 na německou dálniční síť. Na rozdíl od dlouhé vzdálenosti na Prahu by do Německa šlo jen o kilometry silnice," upřesnil Mládek. Co se týče průmyslových zón, ty chystá těžařská Sokolovská uhelná. „Zatím dokončené nejsou, ale první by mohla být připravena do půl roku," řekl předseda představenstva Sokolovské uhelné František Štěpánek. Jak však zároveň dodal, je třeba velmi obezřetně vybírat slušné investory.

„Můžete být šťastní, že máte Sokolovskou uhelnou. Je to dobrý hospodář, který má na účtech miliardy, ne jako Ostravsko-karvinské doly, kde jsou na účtech dluhy. To, co na Karvinsku, tu nehrozí," uklidňoval přítomné svým typickým ostravským přízvukem vládní zmocněnec Jiří Cienciala. Starosta Sokolova Jan Picka zdůraznil, že s ministerstvem průmyslu a obchodu chce město vyjednávat co nejvíce.

„Nebráním se jednání s ostatními ministerstvy, ale ministerstvo obchodu a průmyslu, práce a sociálních věcí či financí jsou pro náš region důležitá," řekl Picka.