VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pekosa v problémech, soud rozhoduje o úpadku firmy

Chodov – Krajský soud v Plzni zahájil insolvenční řízení s pekárenskou společností Pekosa Chodov. Rozhodl tak poté, co návrh podal jeden ze zaměstnanců společnosti, kterému nebyla vyplacena mzda za dva měsíce a ani odstupné poté, co dostal z organizačních důvodů výpověď. Podle insolvenčního návrhu má být obdobně postiženo kolem stovky zaměstnanců společnosti Pekosa.

19.1.2017
SDÍLEJ:

PRÁZDNÝ KRÁM. Prázdná a uzavřená prodejna firmy Pekosa v Karlových Varech.Foto: Ilustrační foto Deník mel

V návrhu na zahájení insolvenčního řízení je dále uvedeno, že dlužník je v úpadku, neboť má více věřitelů peněžité závazky po dobu delší 30 dnů po lhůtě splatnosti a tyto závazky není schopen plnit. Splatné mzdové nároky zaměstnanců pekárny uspokojil úřad práce.

Úřad práce v Karlových Varech tak postupoval podle zákona o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele. Celková dlužná částka společnosti Pekosa představovala v mzdové oblasti počátkem letošního roku zhruba 1,7 milionu korun. Kromě vlastních mzdových nároků zaměstnanců tuto částku představoval například dluh na sociálním a zdravotním pojištění.

Insolvenční soud už vyzval věřitele pekáren Pekosa, kteří chtějí své pohledávky uplatnit v insolvenčním řízení, aby podali u insolvenčního soudu přihlášku pohledávky.

Otevře se zpět pekařství Pekosa, či nikoliv? Na některých prodejnách se na dveřích již objevily nápisy, že se bude otvírat na začátku ledna, následně se ale termíny posouvají a na obchodech jsou informace přelepovány. Toho si všiml i starosta Chodova, kde Pekosa vyrábí, Patrik Pizinger. „Pekosa patřila mezi významného zaměstnavatele, bohužel s námi ale nekomunikuje. Informace si tak zjišťujeme sami," řekl. Město podle jeho slov pocítilo výpadek této velkopekárny, která tam měla svoji prodejnu.

Pizinger nicméně nemá obavy, že by si lidé nenašli práci. „Naštěstí nezaměstnanost v Chodově a okolí je velice nízká. Volných pracovních sil jistě využijí místní firmy," doplnil.
Deník se včera pokusil kontaktovat majitele Pekosy Luboše Orlicha. Měl však vypnutý mobilní telefon. Podle informací Deníku by se pece v chodovské pekárně měly rozjet na konci ledna. To Deníku potvrdili i její zaměstnanci. „Pracovala jsem pro Pekosu od jejího začátku v Kraslicích. Za sebe mohu říct, že firma vůči mně nemá žádné závazky. Peníze mi vyplatila všechny a po skončení jsem dostala i odstupné. Pracovat v pekárně jako prodavačka budu nadále. Nastoupit mám koncem ledna pod novým majitelem. Sortiment pečiva by měl být údajně menší, za to však kvalitní," řekla bývalá zaměstnankyně kraslické pobočky Pekosy Alena Konšelová.

Podle včerejší informace z Krajského soudu v Plzni insolvenční řízení se společností Pekosa zatím pokračuje. Své pohledávky vůči pekárně zatím uplatňují například dodavatelé pekařských směsí, firma zajišťující likvidaci odpadu nebo dodavatel másla a dalšího zboží.

ČTĚTE TAKÉ:

Přístup vlády k průmyslové zóně zklamal

Zlodějka využila nepozornosti obsluhy, sebrala šperky za tisíce

Chodov investuje desítky milionů, prioritou je škola

Autor: Vladimír Meluzín, Roman Cichocki, Jiří Drozdík

19.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 15 000 Kč

Prodavači v prodejnách Prodavačka. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu uchazečů:, -telefonicky (Vyrutová Jitka, 352 683 058, 724 861 761, p. Polčinová Olga 724 253 532), -e-mailem ( polcinova@zkdsusice.cz), -osobně na adrese Školní č.p. 587/5, 357 51 Kynšperk nad Ohří, popřípadě kancelář vedoucího střediska Sokolov na adrese: Sokolov, K.H.Borovského 1927), , Místo výkonu práce: COOP potraviny TUTY, Školní č.p. 587/5, 357 51 Kynšperk nad Ohří, , Upřesňující informace: , - vyučení nebo praxe v oboru, - mzda od 15.000,-Kč do výše dle dosažené tržby, - zaměstnání na dobu určitou do 30.6.2019 a poté na dobu neurčitou, , Zaměstnanecké výhody: stravenky + příspěvek na dopravu, , Pracovní doba: Po-Pá 6:30-18:00 hod. , sobota 7:00-12:00, neděle 8:00 - 12:00 hod.. Pracoviště: Západočeské konzumní družstvo sušice - kynšperk, Školní, č.p. 587, 357 51 Kynšperk nad Ohří. Informace: Olga Polčinová, +420 724 253 532.

Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu 20 000 Kč

Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Vedoucí prodejny potravinářského zboží typu MASNA/ UZENINY. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Upřesňující informace:, - Náplň práce:, - řízení pracovního kolektivu, vedení administrativy, objednávky, zodpovědnost za chod prodejny, - obsluha zákazníků, prezentace a prodej zboží (příjem, příprava, skladování), inventury, - zodpovědnost za pokladnu, čistotu na prodejně a dodržování předepsaných standardů, , Požadujeme:, - samostatnost, zodpovědnost, komunikativnost, časovou flexibilitu, ochota učit se, - vyučení v oboru prodavač nebo kuchař/číšník a praxe - VÝHODOU , - trestní bezúhonnost, zdravotní způsobilost pro práci s potravinami, - příjemné vystupování , , Nabízíme:, - zaměstnání na plný pracovní úvazek, nástup možný ihned, - prodloužení pracovního poměru na dobu neurčitou, - zajistíme důkladné zaškolení, - odpovídající mzdové ohodnocení + zaměstnanecké benefity, , Zaměstnanecké výhody:, - nákup kuřecího masa za zvýhodněné ceny, zaměstnanecké poukázky na nákup v prodejnách RABBIT, , Způsob kontaktu:, - telefonicky - 702 018 042, od 8:00 hod. - 17:00 hod. , - e-mailem - zidek@rabbit.cz, - osobně - Kosmonautů 5358, 430 01 Chomutov, 8:00 hod - 17:00 hod.. Pracoviště: Rabbit trhový štěpánov a.s. .- 003, 5. května, č.p. 317, 358 01 Kraslice. Informace: Jaroslav Zídek, +420 352 686 114,702 018 042.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 17 000 Kč

Obsluha strojů a zařízení, montéři Obsluha výrobních strojů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Upřesňující informace:, - SŠ vzdělání s výučním listem nebo s maturitou, - Úroveň českého jazyka minimálně A1, , Zaměstnanecké výhody:, - stravenky, - firemní jídelna, - týden dovolené navíc, - příspěvek na dopravu, , Způsob kontaktu:, - e-mailem - info@ept.cz, - telefonicky - 352 350 234, 352 350 244, 355 337 400, od 8:00 hod. - 12:00 hod. a 12:30 hod. - 14:00 hod.. Pracoviště: Ept connector s.r.o., 357 09 Habartov. Informace: Gabriela Holubová, .

Administrativa - Administrativa Ostatní odborní pracovníci v 14 740 Kč

Ostatní odborní pracovníci v administrativě a správě organizace Odborný referent - oddělení právních vztahů k nemovitostem. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14740 kč, mzda max. 22170 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 30.5. 2018, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Katastrální pracoviště Sokolov, Boženy Němcové 1932, 356 01 Sokolov nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě podepsanou uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu kp.sokolov@cuzk.cz nebo prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: av8iedb)., Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo odborný referent – oddělení právních vztahů k nemovitostem, Katastrální pracoviště Sokolov “., , Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:, o Odborné činnosti při přípravě, výběru a vyhodnocování údajů o vzniku, zániku nebo změně práv k nemovitostem s využitím rozsáhlé podkladové dokumentace pro poskytování údajů z katastru nemovitostí,, o Vyřizování věcí ve správním řízení, posuzování podkladů pro správní řízení, provádění důkazů potřebných ke zjištění stavu věci a zajišťování důkazů,, o zajišťování odborných agend výkonu státní správy ve vymezeném dílčím úseku,, o samostatné vyřizování dílčích částí správního řízení podle běžných postupů, opatřování podkladů pro vydání rozhodnutí včetně jejich ověřování a došetřování, příprava usnesení o postoupení,, o na základě pověření ředitele Katastrálního úřadu pro Karlovarský kraj je zmocněn k podpisu rozhodnutí vydávaných ve správním řízení a dalším úkonům podle přílohy č. 4 Organizačního řádu Katastrálního úřadu pro Karlovarský kraj,, o provádí a odpovídá za veškeré administrativní činnosti spojené s vyřizováním vkladových řízení, příprava korespondence, vedení spisových obalů, zápis údajů do příslušných řízení, vydávání smluv, spolupracuje s obecními úřady, finančními úřady, okresním a krajským soudem, dalšími subjekty,, o kontroluje správnost výše úhrady správního poplatku v návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu do katastru, provádí administrativní činnosti související s vybíráním nebo vrácením přeplatku., , Místem výkonu služby je Katastrální pracoviště Sokolov, Boženy Němcové 1932, 356 01 Sokolov ., , Bližší informace poskytne:, Ing. Martin Raška, Ph.D., Ředitel Katastrálního pracoviště Sokolov, Tel.: +420 352 357 760, e-mail: martin.raska@cuzk.cz. Pracoviště: Katastrální úřad pro karlovarský kraj - 001, Boženy Němcové, č.p. 1932, 356 01 Sokolov 1. Informace: Martin Raška, +420 352 357 760.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Starý odbavovací systém nahradí nový, a na kartu

Májový folkový koncert kapely NaDen v krajkovském kostele sv. Petra a Pavla se stal beneficí pro Haničku.
15

OBRAZEM: Benefice pro Haničku

Modeláři pořádají výstavu

Sokolov – Sokolovští modeláři zvou na tradiční výstavu modelů do Domu dětí a mládeže v Sokolově, která se uskuteční od čtvrtka 31. května do soboty 2. června.

Žáci dávali první pomoc. Problém měli s transportem zraněných

Cheb - Školáci chybovali i při použití obvazů.

Unikátní objev! Vojenský prostor ukrýval tvrziště

Doupov – Unikátní objev se podařil archeologům územního odborného pracoviště Národního památkového ústavu v Lokti (NPÚ).

Dominuje pyl trav a obilovin

Sokolovsko – Pyl trav a obilovin bude dominantním alergenem pro příští období.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT