Do Karlovarského kraje přijel Vladimír Dlouhý na setkání s místními podnikateli a aby se seznámil s problematikou tohoto regionu.

Prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý nepřijel do Karlovarského kraje jako ten, kdo chce rozdávat rozumy. Region navštívil s tím, že se chtěl seznámit s místními podnikateli a poslechnout si jejich názor na aktuální problémy. Svůj názor na některé věci ale Deníku sdělil.

V regionu dříve působily dvě hospodářské komory, které se před nedávnem spojily do jedné, krajské. Je to podle vás správný krok?

Plně respektuji rozhodnutí orgánů těchto komor, které považovaly za účelnější vytvořit jeden subjekt zastupující podnikatele z regionu. V čele krajské komory stojí lidé, kteří mají jasno, jakou cestou se ubírat a jak by měla komora pracovat. Jen bych podotkl, aby se vedle práce na krajské úrovni nezapomínalo, že hospodářská komora musí být takříkajíc viditelná také na úrovni okresů.

V rámci vaší návštěvy pro vás byla připravena také návštěva chebské průmyslové zóny. Jak se vám líbila a jaký máte obecně názor na průmyslové zóny?

Chebská průmyslová zóna mě velmi zaujala. Je vidět, že se do jejího rozvoje cíleně investovalo a její rozvoj nebyl ponechán náhodě. O tom svědčí její obsazenost a to, že se má dále rozvíjet. Když se podívám, jak průmyslová zóna v Chebu funguje, a srovnám to s mírou nezaměstnanosti v tomto okrese, která je nejnižší v kraji, pak možná nejde o náhodu. Právě průmyslové zóny mohou být jednou ze šancí pro rozvoj kraje, kde jde na Sokolovsku do útlumu těžba uhlí. Tomuto okresu by mohla obdobná průmyslová zóna, jako je ta chebská, možná také pomoci. Je to možnost, jak do regionu přilákat investory a ti poté mohou vytvořit pracovní místa.

Co z vašeho pohledu považujete za největší problém Karlovarského kraje? Podnikatelé si nejspíše stěžovali na špatnou dopravní infrastrukturu…

Je to tak, kromě jiného se hovořilo o problematice dostavby rychlostní silnice R6 směrem na Prahu. Určitě je dobré, že byla dokončena alespoň na území kraje, což ale samozřejmě nestačí. Ovšem spojení na Prahu, to je opravdu špatné. Je smutné, že už vláda Vladimíra Špidly přijala usnesení o tom, že bude tato silnice dokončena do roku 2012. A bohužel ani budoucnost, jak zaznělo i od místních podnikatelů a představitelů kraje, není zrovna dobrá. Sice se něco staví, ovšem řada úseků není vůbec připravena. Karlovarský kraj má nevýhodu, že ani železniční spojení na Prahu není ideální.

Má Karlovarský kraj nějaký rozvojový potenciál?

Určitě je to kromě jiného kombinace lázeňství a cestovního ruchu. V této oblasti je to podnikatelsky velmi zajímavá destinace.