Firma zahájila svou činnost v roce 2003 a dodnes je jediným autorizovaným dealerem vozů Audi v regionu. Nyní Jiří Horčic chce, aby se její služby poskytované zákazníkům ještě zlepšily.

Karlovarský Car Point prodává vozy Audi, což je věhlasná značka, kterou snad ani není třeba podrobněji představovat. Váš showroom je nepřehlédnutelný. Je tady vůbec co zlepšovat?

Určitě ano, i to dobré může být ještě lepší. Nejde samozřejmě jen o showroom, ale také o servis a další doplňkové služby, jako je prodej náhradních dílů a příslušenství k vozům značky Audi. A v areálu máme ještě čerpací stanici CNG i dobíjecí stanici pro elektromobily. V současné době je CNG i dobíjecí stanice určena pro vozy společnosti Car Point. Vozy CNG máme ve vozovém parku od roku 2015 a využíváme je pro služební účely a provozní potřeby, stejně tak elektrické. Spalování CNG je z konvenčních pohonů nejekologičtější, s nejmenším množstvím vypouštěných škodlivých látek. Z hlediska avizovaného vylepšování dojde už letos například na úpravy interiéru showroomu Audi.

To určitě zákazníci nepřehlédnou. O co konkrétně půjde a omezí tyto úpravy nějakým způsobem provoz?

Veškeré úpravy se budou odehrávat za provozu, rozhodně nebudeme zavírat. Jen si to vyžádá nějaké organizační změny. Zákazníků se to nijak nedotkne. Interiér showroomu se změní tak, aby byl ještě reprezentativnější a splňoval ty nejpřísnější standardy požadované importérem. Pokud prodáváme špičkové automobily, musí tomu odpovídat i místo, kde je klientům nabízíme.

Aplikace  Záchranka přijde vhod ve chvílích, kdy sami pořádně nevíte, kde jste.
Nové technologie pomáhají záchranářům i na horách



Naznačil jste, že v plánu jsou i další změny, kterých si v podstatě zákazníci všimnout nemusí, ale v konečném důsledku je vlastně pocítí velmi výrazně. Odhaduji správně, že se budou týkat zaměstnanců?

Ano, je to tak. Protože to, že je klient spokojený, do jisté míry sice dotváří prostředí, kam přijde, ale především to, s jakým se tady setká přístupem. Kromě moderního showroomu potřebujeme i lidi zapálené pro věc a schopné věnovat se klientům tak, aby z toho měli ten nejlepší pocit a chtěli se k nám opět vrátit. Třeba si jen prohlédnout nově nabízené vozy.

Je složité sehnat kvalitní lidi? Pracovat se značkou Audi přece musí být velmi lákavé…

Skutečně dobré lidi ochotné zvládnout zajímavou práci, což platí nejen pro prodej, ale i pro servis, není nikdy snadné najít. Zvláště v tomto regionu, kde je to do Německa jenom kousek a spousta lidí tam za prací dojíždí. My jim ale nabízíme nejen poměrně slušné finanční ohodnocení, ale i možnost pracovat pro značku s prestiží, kvalitní značku přinášející nové technologie. Důležité je určitě i to, že se neustále vzdělávají, ať už v Česku, nebo v zahraničí, vidí přitom, jak se rodí nejnovější vozy, setkají se při své práci se špičkovou technikou. Chceme, aby naši zaměstnanci byli flexibilní, měli technické znalosti a dokázali dobře komunikovat. V jejich růstu jim samozřejmě pomáháme.

Zní to tak trochu jako klišé, ale zmínil jste týmovost a kolektivního ducha. Považujete to opravdu za důležitý faktor, který může ovlivnit vaše výsledky?

O týmovosti se opravdu mluví často, a ano, i když to trochu zní jako klišé, považuji to za jeden z rozhodujících faktorů v práci se zákazníky. Myslím si, že v tomto směru tady máme dobře nakročeno a určitě se to projeví pozitivně.

Jak získat zákazníky a přesvědčit je, aby přišli do showroomu Audi, koupili si tady vůz a v budoucnu se vraceli? Ať už třeba pro další automobil nebo do servisu…

Možností a způsobů, jak pracovat se zákazníky, je spousta. Naší klientelou je vyšší management, firmy jako takové i jednotliví podnikatelé. Chceme ale více upozornit také na to, že z velké modelové řady značky Audi si mohou vybrat také menší a střední podnikatelé, že značka Audi není jen pro pár vyvolených. Co ale určitě chceme dělat, je to, že nebudeme pouze sedět v showroomu a čekat, až k nám někdo přijde. Hodláme se sami vydávat zákazníkům naproti.


Co si pod tím mám konkrétně představovat? Nějaké předváděcí akce nebo vystavení vozů Audi v rámci některých podniků?

To samozřejmě k marketingové strategii patří, ale mám na mysli i některé nové věci. Plánujeme například něco, co bychom mohli nazvat Užijte si den s Audi.

Vedoucím prodeje vozů Audi se stal od loňského podzimu v karlovarském Car Pointu Jiří Horčic. Zkušenosti má nejen jako obchodník, ale za volant usedal také jako automobilový závodník.Zdroj: Deník / Meluzin Vladimir

Jak konkrétně by mělo užívání si dne s Audi vypadat?

Scénář by mohl vypadat tak, že například do firmy přijede řidič s novým modelem Audi A8 a bude řediteli či majiteli po jeden den k dispozici. Odveze ho na jednání nebo s ním absolvuje nějakou služební cestu a přitom ho s automobilem podrobně seznámí. Pak mu samozřejmě předá i řízení, aby si vůz mohl sám vyzkoušet. To je nejlepší způsob, jak zákazníkovi ukázat, co by mohl získat. Chceme se prostě zaměřit na všechny možnosti, při nichž nabídneme klientovi i nějakou přidanou hodnotu. Vstřícní hodláme být i k majitelům starších aut značky Audi a zajistit jim dokonalý servis. Kontaktovali jsme rovněž Audi kluby v západních Čechách. To všechno, co jsem zmínil, je určitě běh na dlouhou trať.

Zákazníkům je ale třeba něco nabídnout. Teď nemám na mysli kávu a příjemné zacházení, ale konkrétní produkt. Tedy to, proč na showroom Audi přicházejí. A tím něčím myslím samozřejmě automobil. Budete mít letos klientům co nabídnout?

Tak to bezesporu, letošní rok je co do novinek výjimečný. Jako jedni z mála prodejců v Česku už máme v karlovarském showroomu špičkový model Audi A8. Dále budeme nabízet zcela nový Audi A7 Sportback a také zcela novou Audi A6, která patří k nejprodávanějším modelům značky. Žhavou a velmi očekávanou novinkou bude úplně nový vůz v segmentu sportovních SUV. Do tohoto segmentu vstupuje Audi s modelem Audi Q8. A přichází rovněž doslova ofenziva vozů s hybridním pohonem nebo čistě elektrických. Už teď si v podstatě může zákazník vybrat v každé modelové řadě hybridní automobil.

Věnovali jsme se už showroomu, servisu, lidem i vozům. Ale důležitý je také kapitán na můstku, který za vše zodpovídá. Prozraďte nám něco o sobě. Co vás do showroomu Audi karlovarského Car Pointu přivedlo?

V oboru souvisejícím nějakým způsobem s automobily se už pohybuji řadu let. Naposledy jsem působil například jako manažer ve společnosti Autodrom Most. V pracovní příležitosti u Car Pointu jsem viděl, a vidím, především šanci něco změnit. Je tady spousta skrytých rezerv, máme velký potenciál, který lze mnohem více využít. I pro to všechno jsem ochoten dojíždět každý den z Teplic do Karlových Varů.

Vy ale neznáte automobily jenom coby prodejce. Vaše znalosti jsou v jistém směru mnohem hlubší a tím lépe dokážete zákazníkům poradit. Prozradíte, co je vaším koníčkem, který se vlastně prolíná do vaší práce?

Koníčkem je motorsport, i když nyní se mu už až tak aktivně věnovat nemohu. Chytilo mě to takříkajíc sice až v pozdním věku, ale o to více. V pětadvaceti letech jsem začal závodit na motokárách, poté jsem tři roky jezdil například rakouské mistrovství cestovních automobilů. A velmi rád jezdím také na motorce. No a také jsem stará auta opravoval.

Masopust. Ilustrační foto.
Masopustní průvody táhnou krajem