„Automobil si před zimní sezónou zaslouží kontrolu systémů, které jsou při nízkých teplotách více zatěžovány a mohou být původcem problémů. Jedná se především o čistotu a správnou funkci palivového systému a dokonalou funkci elektrického vybavení včetně kontroly startovací baterie," konstatoval Donth.

Pokud bude mít řidič automobil v zimě v garáži a vyjede pouze občas, musí přípravě před zimou věnovat stejnou pozornost jako ten, kdo jezdí pravidelně?
Zcela jistě, možná by měl být i důkladnější. S občasným provozem jsou mnohdy spojeny i kratší ujeté vzdálenosti a to vede často k problémům se startovacími bateriemi. Baterie pak nedostane zpět vydanou energii na start, a je tak často provozována v podnabitém stavu, což vede k předčasnému zničení baterie.

Jak důležitá je volba pneumatik pro zimní provoz? Je třeba koupit gumy nové, nebo jsou výhodnější takzvané protektory?
Zde doporučujeme zásadně pouze pneumatiky nové. Zimní provoz totiž není pouze o tom, aby se vozidlo „vyhrabalo" ze sněhu. Tuto schopnost je třeba sice mít, ale mnohem podstatnější jsou vlastnosti při provozu na ujetém sněhu, ledu, prosoleném sněhu, vodě, suchém a promrzlém podkladu, při rozjezdu, při brzdění, při vysoké rychlosti, pneumatika musí mít pokud možno malý valivý odpor, krátkou brzdnou dráhu, pokud možno dlouhou životnost a při tom všem rozumnou cenu. Dnešní moderní pneumatiky musí splňovat mnoho rozličných požadavků, což protektory zcela jistě splnit nemohou. V našem servisu máme poměr prodeje nových a protektorovaných pneumatik jasný a je to 100 ku 0. Pokud se použijí správné argumenty a nabídne správná cena, tak se motorista nechá přesvědčit.

Co bývá největším problémem při zimním provozu? Jak lze účinně zabránit například zamrzání zámků, nebo dokonce dveří u vozu?
Největším problémem při zimním provozu bývají již zmíněné problémy s palivovým systémem a elektrickou výbavou. Pokud je vozidlo starší 3 let, doporučujeme kontrolu baterie a nabíjení. Stejně tak je důležitá čistota palivového systému. Pokud chce někdo šetřit tím, že včas nemění palivový filtr, tak to může být příčinou mnohých obtíží. Určitě doporučujeme aplikaci ověřených chemických produktů, které čistí palivový systém. Proti zamrzání dveří pomůže aplikace glycerínových přípravků. Pokud zamrzne zámek, tak doporučujeme nějaký lihový přípravek.

Je třeba během zimního období čas od času zapnout klimatizaci? Anebo s tím mohou řidiči počkat opět až do léta, kdy nastanou horka?
Velmi vhodná otázka. Byť to bude znít pro mnohé motoristy trochu podivně, tak občasné zapínání klimatizace během zimního období velmi doporučujeme. Není to třeba aplikovat často, stačí jednou až dvakrát měsíčně klimatizaci zapnout na víc jak 5 minut. Tímto jsme schopni předejít problémům při jarním zapnutí klimatizace.