Právě ze zkušenosti provozovatelů Plzeňské karty a především jimi využívané technologie budou Karlovy Vary těžit. Podle primátora Petra Kulhánka budou Karlovy Vary v podstatě hradit pouze provozní náklady. „Vstupní investice do spuštění projektu Karlovarské karty je kolem 6,2 milionu korun. Přes 1,2 milionu korun dostal Dopravní podnik města na pořízení karet, jichž bude patrně kolem 25 000. Za dalších pět milionů si Dopravní podnik ze svého rozpočtu pořídí odbavovací terminály do autobusů. Do tohoto zařízení by ale stejně musel postupně investovat, i kdyby se s kartou nepočítalo," uvedl mluvčí magistrátu Jan Kopál.

To, že město nevyvíjelo vlastní kartu a rozhodlo se jít cestou Plzně a tamního osvědčeného systému, ušetřilo významnou sumu peněz a předešlo rovněž možným problémům, jaké měla pražská opencard. „Ještě letos bude informační kampaň, která objasní výhody a možnosti Karlovarské karty. Pro všechny obyvatele města by měla být zdarma," poznamenal Kulhánek.

Se zavedením karty se do jisté míry změní i současné tarify v MHD. „Bude možné nakupovat časové jízdenky na vybraný počet dní bez ohledu na kalendářní týdny či měsíce. Pro příklad. Desetidenní jízdenka tak bude platit deset dní od zakoupení, a ne deset dní od následujícího pondělí," podotkl náměstek primátora Jaroslav Růžička.

Obdobnou kartu se pokoušel připravit Karlovarský kraj a měla sloužit k cestování vlaky a autobusy v celém regionu. Projekt se ale nepodařilo dotáhnout do konce.