VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Centrum jednodenní a plánované chirurgie v Nemocnici Ostrov se těší zájmu

Ostrov - Centrum jednodenní a plánované chirurgie v Nemocnici Ostrov má za sebou první úspěšné pololetí… Jak funguje a jaké jsou její výhody, jsme si povídali s primářem Centra MUDr. Stanislavem Kubínem.

15.1.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: nem

Centrum jednodenní a plánované chirurgie funguje v ostrovské nemocnici už několik měsíců a těší se zájmu pacientů. Jaké jsou výhody této léčby? Znamená to, že pacient i při chirurgickém zákroku není hospitalizován? Co se má pacient pod pojmem jednodenní chirurgie představit?

Úvodem musím připomenout, že v rámci bývalého lůžkového chirurgického oddělení ostrovské nemocnice byla již v roce 2009 zahájena činnost jednodenní ortopedie.

V tomto režimu je nyní prováděno zhruba 1800 ortopedických výkonů ročně. Od června 2016 bylo celé chirurgické oddělení transformováno do režimu jednodenní chirurgie a zahájena tedy činnost Centra jednodenní a plánované chirurgie.

Za sedm měsíců činnosti centra bylo provedeno přes 550 chirurgických operací. Hlavní výhodou režimu jednodenní chirurgie je minimalizace pobytu pacienta v lůžkovém zařízení při dodržení všech bezpečnostních zásad.

Zázemím je stále lůžková stanice s 1 až 4 lůžkovými pokoji s vlastním sociálním zařízením, plně vybavenými pro pohodlný pobyt, především však s možností pooperačního monitorování vitálních, životních funkcí, s nepřetržitou přítomností ošetřujícího personálu.

Pacient se na tuto stanici zpravidla dostaví ráno v den operace a dle typu výkonu a pooperačního průběhu je většinou propuštěn druhý den, v některých případech i týž den ve večerních hodinách. Ortopedičtí pacienti jsou naopak většinově propuštěni v den operace.

Někteří pacienti, především ze vzdálenějších lokalit, jsou přijímáni na oddělení v odpoledních hodinách den před operací.

Na co jsou zaměřeny operační výkony Centra jednodenní a plánované chirurgie v Nemocnici Ostrov? Jaké jsou hlavní přínosy této jednodenní péče?

Centrum je zaměřeno především na plánované výkony, jako jsou laparoskopické operace žlučníku, laparoskopické operace tříselných kýl, laparoskopické operace slepého střeva, laparoskopické operace srůstů v dutině břišní, laparoskopické operace některých břišních kýl.

Dále pak operace štítné žlázy a příštítných tělísek, operace tříselných kýl klasicky, operace pupečních kýl, operace některých kýl v jizvě, operace křečových žil varixů, operace hemeroidů, operace Dupuytrenovy kontraktury, urologické výkony a výkony ambulantní. Mezi ty patří především operace syndromu karpálního tunelu, odstraňování excize kožních nádorů a podkožních nádorů.

Jak jsem již uvedl, hlavní výhodou, tedy i přínosem je zkrácení pobytu pacienta v lůžkovém zařízení. Pacientovi a jeho onemocnění je věnována maximální a konkrétní pozornost:

Operace provádí úzký tým erudovaných chirurgů, struktura výkonů je vymezena a tým je provádí ve velkých počtech. Pacient je dokonale informován přímo operujícími chirurgy, dle potřeby s nimi zůstává v kontaktu i v ambulantním doléčení.

Rovněž další ošetřující personál na oddělení je specializován a profesně dokonale připraven na vymezený typ výkonů. K výkonu přistupuje personál v denním režimu, nezatížený předchozí noční pohotovostní službou, a operační programy nejsou přerušovány operacemi akutních pacientů.

Na vymezenou strukturu výkonů je nemocnice připravena odpovídajícím přístrojovým vybavením, stavební a hygienické zázemí nemocnice je pro režim jednodenní chirurgie vhodné a prověřené.

Kdo pacienta na zákrok v Centru jednodenní a plánované chirurgie doporučí? Nebo se má sám objednat? Hradí léčbu zdravotní pojišťovny?

Pacienta s podezřením na chirurgické onemocnění odesílá většinou k chirurgickému vyšetření praktický lékař. Doporučení k operaci pak musí stanovit chirurg. Objednání cestou naší chirurgické ambulance je samozřejmě možné i bez předchozího doporučení praktickým lékařem.

Všechny uvedené výkony, které provádíme v Centru jednodenní a plánované chirurgie, jsou hrazeny pojišťovnami.

Musejí pacienti počítat i s tím, že i při těchto zákrocích je nezbytné předoperační vyšetření? Kde si má pacient toto vyšetření zajistit? U svého praktického lékaře?

U většiny operačních výkonů, a to platí i pro výkony v režimu jednodenní chirurgie, je potřebné předoperační vyšetření, které zabezpečuje praktický lékař. Ten v případě potřeby odešle pacienta na specializované interní, případně další vyšetření. Potřebu a rozsah předoperačního vyšetření stanovuje indikující chirurg.

Je pacient před operací o všem dobře informován? A to i o následném doléčovacím režimu?

Ano, každý pacient je prostřednictvím ambulantního chirurga naší ambulance a následně i operatérem o všem dobře informován, personálem našeho oddělení mu jsou předány ústní i písemné informace o doléčovacím režimu.

Centrum jednodenní a plánované chirurgie je už delší dobu v provozu. Jaká je na tuto metodu léčby odezva pacientů?

Jednodenní chirurgie je ve světě standardní součástí chirurgické péče a je již dlouhodobě prověřen její význam. V případě správných indikací a provedení je šetrná a výhodná především pro pacienty a naše krátkodobé zkušenosti tomu jednoznačně odpovídají. Ohlasy z pohledu operovaných pacientů jsou velice pozitivní.

Pro objednání do Centra jednodenní a plánované chirurgie byla pro urychlení komunikace také zřízena nová informační linka 603 222 281, kde je možné se dozvědět, jaké operační výkony provádíme, co je vše potřeba a zodpovíme případné dotazy. Další informace naleznete také na webové adrese www.nemostrov.cz/centrum-jednodenni-chirurgie/

Autor: Ivana Kalinová

15.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 35 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidič/ka MKD. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 35000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Způsob hlášení uchazečů:, -telefonicky 8:00 - 18:00 Ing. Zlámal - 773 077 003; 773 070 807, -e-mailem - info@open-way-transport.com, , 1 řidič= náborový příspěvek až 90 000,- Kč, Po uzavření pracovní smlouvy na 2 roky a po odpracování 3 měsíců (zkušební doba), bude poskytnut, náborový příspěvek ve výši 30 000 - 50 000 Kč, přičemž po nástupu bude vyplacena záloha v poměrné, části a po odpracování 8 měsíců od uzavření smlouvy bude vyplacen zbytek. Platba bude realizována v, odpovídajícím výplatním termínu. Vyšší příspěvek, až 90 000 Kč může být poskytnut jen na základě rozhodnutí jednatele, , Jedná se o práci řidiče na dlouhodobý a stabilní hlavní pracovní poměr., Přijmeme nově zodpovědné řidiče: nástup možný po dohodě, nové vozy., MKD- Sólo 12-18tun-plachty-EDSCHA., Dopravní destinace jsou CZ,DE,NL,CZ. Průměrný měsíční nájezd je10tis km., Odjezd i návrat vždy z/na firmu, bydliště zaměstnance. Pracovní režim je zaměřený na volné víkendy., , Je i možné po zkušební době parkovat svěřenou techniku v místě bydliště zaměstnance na základě, individuální dohody se zaměstnavatelem, v případě destinační shody je to přirozené., , Požadujeme:, řidičský průkaz C, prokazatelný min. 1 rok praxe jako řidič MKD, platný profesní průkaz, dopravně, psychologické vyšetření, čistý trestní rejstřík, digitální karta, NJ na základní komunikativní úrovni!, Samostatnost, spolehlivost, zodpovědnost a slušné vystupování. Pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu, povolání, vstupní lékařskou prohlídku u firemního/externího lékaře (hradí zaměstnavatel - OWT s.r.o.), Striktní dodržování AETR, nařízení Evropské směrnice č.561/2006, , Nabízíme:, -striktní dodržování AETR, nařízení Evropské směrnice č.561/2006, -finanční ohodnocení řidiče -mzda základní 18.000 - 22.000.-Kč (příplatky dle ZP za odpracované, přesčasové hodiny v měsíci + cestovní náhrady 50 Euro den/CZ/EU), Nástup diety 50,- Euro, - vlastní nové přidělené vozidlo=100% odpovědnost řidiče, - garantovaný výplatní termín 15. dne v měsíci, - individuální ohodnocení závislé na výkonu kvalifikovaného jednotlivce, - zázemí stabilní české společnosti, - kvalitní technické zázemí, servis Daf DE, Renault CZ,, - moderní vozový park Renault a Daf, - cílené odměny, - zákonné školení placené zaměstnavatelem 1* ročně, - zaměstnanecké benefity, PHM, telefon, - PHM benefity na osobní dopravu do zaměstnání, Kontakt: info@open-way-transport.com, +420 773 077 003. Pracoviště: Open way transport s.r.o.-001, 357 09 Habartov. Informace: Tomáš Mahdalík, +420 773 070 807. Výroba - Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení 14 900 Kč Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení jinde neuvedená Obsluha vstřikovacích lisů. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 14900 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 23. Poznámka: Způsob kontatku uchazeče:, - e-mailem: KD-sokoplast@seznam.cz , , Upřesňující informace:, - obsluha vstřikovacích lisů a ostatních strojních tech. s tím související, , Požadujeme: jakékoliv vzdělání zakončené maturitní zkouškou , , Místo výkonu práce: Dolní Rychnov. Pracoviště: Kd sokoplast s.r.o. -001, Bergmannova, č.p. 537, 356 04 Dolní Rychnov. Informace: Helga Somorovská, . Zdravotnictví - Zdravotnictví Sociální pracovník 17 360 Kč Odborní pracovníci v oblasti sociální práce Odborný/vrchní referent - specialista dávek hmotné nouze. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17360 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Generální ředitelka Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen "zákon"), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo: odborný/vrchní referent - specialista dávek hmotné nouze v Oddělení hmotné nouze Kontaktního pracoviště Sokolov Krajské pobočky v Karlových Varech, ID 11003550, , v oboru služby "Nepojistné sociální dávkové systémy"., Místem výkonu služby je Sokolov., Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou, a to po dobu dočasně nepřítomného státního zaměstnance (zástup za rodičovskou dovolenou). Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 15. října 2018., Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy., , Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:, - zajišťování agendy při poskytování dávek hmotné nouze, - poskytování poradenství v oblasti dávek pomoci v hmotné nouzi, - zpracování žádostí v aplikačním programu, - vyhodnocování nároků na dávky, - plnění úkolů a povinností vyplývající ze zákona č. 111/20016 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, , Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen "žádost") podané ve lhůtě do 1. října 2018, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Karlových Varech, Závodní 385/98, 360 01 Karlovy Vary, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu organizačního útvaru služebního úřadu podatelna@kv.mpsv.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID xgmzpcw., Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: "Neotevírat", a "Výběrové řízení pod č. j. UPCR-2018/77884-78099805".. Pracoviště: Úřad práce české republiky - krajská pobočka v karlových varech, kontaktní pracoviště sokolov, Jednoty, č.p. 654, 356 01 Sokolov 1. Informace: , . Řemeslné práce - Řemeslné práce Švadlena 12 200 Kč Švadleny, šičky, vyšívači a pracovníci v příbuzných oborech Šička, švadlena. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, - telefonicky 352 350 518, 352 350 510 denně od 7:00 do 13:00 paní Fialová Marta, pan Liba Pavel, - osobně: Kraslice, B. Smetany 1962, denně od 6:00 do 14:00, , Upřesňující informace: , - vhodné pro uchazeče z Kraslic a blízkého okolí, , Změstnanecké výhody:, - stravenky, , Pracovní doba: 6:00-14:30 hodin, , Místo výkonu práce: Kraslice. Pracoviště: Uniform - accessoires bohemia, s.r.o., B. Smetany, č.p. 1962, 358 01 Kraslice. Informace: Marta Fialová, +420 352 350 518.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Následky řádění vichřice Fabien v Přimdě a okolí.
39

FOTO, VIDEO: Fabien se prohnala nad Přimdou, zanechala za sebou zkázu

Setkání amerických automobilů na závěr sezony v Tachově.
37

FOTOGALERIE: Americké bouráky parkovaly u Minerálky

Nehoda osobního auta na dálnici D6 v pondělí omezila provoz

Sokolovsko - Na 136. kilometru dálnice D6 havarovalo v pondělí před polednem osobní auto do svodidel. U nehody zasahují hasiči, vyprošťují z auta jednu zaklíněnou osobu. 

Chodov hospodařil s vysokým přebytkem

Chodov - S vysokým přebytkem hospodařil Chodov v první polovině letošního roku. Ten za uvedené období dosáhl přibližně 58 milionů korun.

Bookstart má nadšenou odezvu mezi maminkami

Loket - Podporovat vztah ke čtení u té úplně nejmladší generace a současně dovést i jejich rodiče k pochopení významu čtenářských dovedností pro rozvoj jejich dítěte i jeho budoucnost, to jsou hlavní cíle mezinárodního projektu Bookstart. Jednou z knihoven, které se do něj zapojily, je ta loketská.

ON-LINE: Ptejte se Jindřicha Čermáka

Karlovy Vary - Využijte jedinečné možnosti a ptejte se Jindřicha Čermáka, kandidáta komunálních voleb za Českou pirátskou stranu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT