„Je to tak. Čísla o černých pasažérech nám povyskočila asi o tři sta více než v loňském roce," reagoval ředitel karlovarské MHD Pavel Bohánek. Ve hře je tak i překonání loňského 'rekordu', kdy za rok 2013 chytili revizoři 3571 cestujících bez lístku.

Spoje ke kontrole jsou vybrány namátkově, nebo i cíleně, když existuje podezření, že není vše v pořádku. Práci revizorů přitom vykonává vybraná externí firma.

„Už jsem slyšel o tom, že někteří revizoři byli při své práci zraněni," potvrdil Bohánek.

MHD si poradila i s vymáháním pokut, které často někteří černí pasažéři nezaplatili.

„Tyto pohledávky prodáváme dál firmě, která se tím živí," vysvětlil Bohánek s tím, že pokud pokutu zaplatíte do sedmi dnů od udělení, zaplatíte 750 korun plus jízdné. Po uplynutí této lhůty je to pak 1500 korun plus jízdné.

„Nejčastěji nám lidé chodí zaplatit do dvou až tří měsíců od chycení v autobuse," prozradil ředitel karlovarské MHD.

Bohánek vysvětluje i nejčastější důvody jízdy načerno. „Převažují případy, kdy cestující si nezakoupí a neoznačí jízdenku. Existují i cestující, kteří se snaží falšovat jízdní doklady, zejména se to projevuje u studentů."

„Cenu lístků jsme přitom nezvyšovali po dobu pěti let," dodává na závěr ředitel.