V Šabině finišuje rekonstrukce lávky přes řeku Ohři. Stará lávka z roku 1958 už byla v havarijním stavu, dočkala se tedy kompletní přestavby. V příští sezoně se na ni mohou těšit chodci, vodáci a především cyklisté, kterým stezka znovu zajistí připojení na cyklostezku Ohře. Obec navíc nastínila plánovanou možnost dalšího propojení páteřní cyklostezky s oblastí Slavkovského lesa.

„Lávka je nyní až na některé drobnosti v podstatě hotová. Její kolaudaci a slavnostní otevření plánujeme na 29. listopadu," sdělil Deníku starosta Šabiny Pavel Pešek. „Jsme rádi, že se vše podařilo dokončit v termínu a podle smluvených kritérií. V Šabině je totiž přístup přes řeku Ohři dlouholetou tradicí," vysvětlil Pešek. „Už odedávna tu fungoval převozník, od 50. let potom stará lávka. A ta už si bezpochyby zasloužila rekonstrukci. Nyní tak konečně máme lávku novou," tvrdí starosta. Otevření lávky potěší hlavně obyvatele Šabiny. Výrazně se jim totiž zkrátí cesta na železniční stanici do Dasnic, kterou před uzavřením lávky hojně využívali.

Velký význam má ale i pro cyklisty. Připojuje totiž Šabinu k páteřní cyklostezce Ohře. Přestože vedení město lávku cíleně uzavřelo až na sklonku cyklistické sezony, v některých otužilejších cyklistech vyvolalo její stržení zpočátku úlek. „Stará lávka podle mě nebyla v tak katastrofálním stavu, jak se říká. Její stržení mě nejprve vyděsilo, protože přes Šabinu občas na kole projíždím," říká cyklistka Štěpánka Rosprimová. „Když jsem se tedy dozvěděla, že se bude stavět lávka nová, dost se mi ulevilo. Zatím to vypadá, že bude moc hezká. Využiju ji ale spíš až na jaře, teď už počasí průzkumům okolí příliš nepřeje," dodala Rosprimová. Je tak jedním z mnoha cyklistů, kteří by měli v nejbližší době lávku využívat. „Z rozpočtu na příští rok už jsme vyhradili 500 tisíc korun na další rozvoj cyklistické infrastruktury a především propojení cyklostezky Ohře se Slavkovským lesem. To by umožnilo vznik nové stezky přímo přes Šabinu až k Černému Mostu, odkud by přes řeku pokračovala do Hlavna," prozradil Pešek. Podle jeho slov je projekt hotový, záleží ale na tom, zda finance uvolní i Sokolov a Březová. Projekt by se pak realizoval pod hlavičkou Mikroregionu Sokolov-východ.

Přestavba lávky přišla celkem na dva a půl milionu korun, z toho polovina byla z rozpočtu obce. Zbytek financuje Karlovarský kraj v rámci programu na rozvoj regionální cyklistiky.