Kolik budou stavební práce stát, se zatím neví. Odhadem by se však měly pohybovat kolem dvaceti milionů korun. Součástí třetí etapy bude i výstavba tunelu pro cyklisty kvůli mimoúrovňovému křížení komunikací. Jedná se o dobudování zbývající dvoukilometrové cesty.

„Během stavebních prací na této cyklostezce vznikne v části trasy zvané U Kočího jedenáctimetrový tunel, kterým se bude řešit mimoúrovňové křížení silnice a stezky,“ sdělil chebský místostarosta Michal Pospíšil.

S přípravou tunelu se začne letos v září, kdy se vybuduje tunel a na něj se naveze zemina, která by přes zimu měla slehnout. Pak by se teprve na něm vybudovala další silnice.

„Lhůta na stavební práce je 252 dnů, to znamená, že by stavební úpravy trvaly zhruba do jara příštího roku,“ poznamenal Michal Pospíšil.

Situace na křížení silnice pro motorová vozidla byla ve zmíněném úseku U Kočího pokaždé velmi riziková. Cyklisté museli vždy zabrzdit před silnicí, aby se nesrazili s projíždějícím vozidlem. Celkově by cyklostezka měla být hotová do konce roku 2020.

Cyklostezka Cheb Waldsassen je jedna z nejčastěji využívaných v Chebu. V Německu pak lidé mohou využít tamních cyklostezek, které vedou daleko do vnitrozemí.

První úsek této cyklostezky ze Slapan k česko-německé hranici vznikl v rámci příprav první přeshraniční krajinné výstavy v roce 2006.

Další, tříkilometrová část ze Slapan ke křižovatce U Kočího byla dobudovaná díky evropské dotaci o tři roky později.

Stezka vede po místě bývalé železniční trati, která vedla z Chebu do Waldsassenu. Ta postupně zanikala po roce 1948. Přitom právě ona byla tou, po které do Chebu poprvé přijel vlak ze západu. Stalo se tak v roce 1865. Do roku 1914 po této železnici uháněly dokonce i rychlíky. Poslední vlaky tudy projely v 60. letech minulého století.

Památky na železnici jsou vidět zejména v obci Slapany. Lidé tu dnes naleznou například mechanická návěstidla, kola z vlaku a podobně. Kolem trasy se nachází několik informačních tabulí, které turisty a jezdce odkazují na památky v okolí a samozřejmě všem podávají informace o tom, jaká historie se za cyklostezkou schovává.