V 15 hodin opět autobusy vyjely z původních, ale opravených stanovišť. Až do té doby byly totiž zastávky kvůli rekonstrukci přesunuty do Varšavské ulice. Tam byly umístěny v polovině letošního února, kdy začaly práce na nástupišti.

Jak připomněla primátorka Andrea Pfeffer Ferklová (ANO) akce, která byla rozdělená do tří etap a začala vloni v červnu, se nakonec zkomplikovala a protáhla se o několik měsíců. Na vině byly hned dvakrát nešťastně položené inženýrské sítě. K prvním potížím s kabely došlo v září a musel být kvůli tomu přeměněn harmonogram prací. K dalšímu zpoždění, tentokrát kvůli elektrosítím před bistrem Pupík, došlo na začátku letošního května. "Je tam položen kabel, o kterém se dopředu vědělo, a byl správně označen v plánech. Nepočítalo se ale, že je uložen v betonu v malé hloubce, a to jen třicet centimetrů pod povrchem," vysvětloval tehdy náměstek primátorky Petr Bursík (ODS).

Samosběr jahod v Hroznětíně potrvá zřejmě až do začátku prázdnin.
Podívejte se: Na Karlovarsku začal samosběr jahod

"Jsme rádi, že se i přes komplikace je rekonstrukce hotová, protože pro Karlovaráky je to nesmírně důležitý terminál," uvedla dnes na Tržnici primátorka. Rekonstrukcí prošly přístřešky, které dostaly moderní design, ale i komunikace kolem nástupišť. "Zbavili jsme se konečně toho šíleného tankodromu, který tady byl. Jsem rád, že jsme dosáhli alespoň takového stavu terminálu, který je důstojný. Není sice integrovaný, ale přijde doba, kdy tu bude jednou takový stát," poznamenal náměstek Bursík.

V rámci rekonstrukce se změnily i informační cedule s označením jednotlivých autobusových linek. "Díky opravě terminálu budou mít řidiči lepší přehled, doprava tu bude bezpečnější, zlepší se komfort pro cestující. Novinkou je i to, že do provozu nasazujeme zapůjčený nový elektrobus," doplnil ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáš Siřínek.

Součástí prací nebyla jen modernizace terminálu, ale i přilehlého okolí. Velkých změn doznala nevyužitá travnatá plocha před Městskou tržnicí, kde byla zrušena původní prostřední cesta k nástupištím. Nahradily ji dvě boční symetrické stezky, plocha byla osázena květinami a novými stromy. Nové květinové záhony vznikly i na konci nástupišť nebo i přímo před bistrem Pupík. Náklady na celou rekonstrukci byly kolem třiceti milionů korun a město na ni čerpalo dotaci. Zakázku měla na starosti firma Silnice Topolany.