V bývalých kancelářích a dílnách ležely dokumentace k stavbám v areálu, železniční vlečce, trolejbusové trati a také k trolejbusu 14Tr.

Všechny nalezené dokumenty pečlivě shromáždila Společnost rozvoje a historie veřejné dopravy a připravila je k předání výzkumným historickým institucím, které o ně projevily zájem. Národní technické muzeum si z Ostrova odvezlo pět beden, desky a mapu, Státní oblastní archiv v Plzni pak 13 beden a dvoje desky.

„Nechceme jen proměnit starý průmyslový areál na nový, ale také uctít slavnou minulost Škody Ostrov a zachovat vzpomínky. Tušil jsem, že se v útrobách závodu něco najde, ale nečekal jsem, že toho bude tolik. Znamená to, že se nám podařilo obnovit pouto k lokální historii nejen symbolicky,“ uvedl Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro ČR a Slovensko.

Ostrovský nález obsahuje archivní záznamy o dílčích stavbách budov či jejich rekonstrukcích, dokumenty k železniční vlečce i zkušební trolejbusové trati, dokumentace strojních zařízení včetně jeřábů a také různé vzorky revizních knih.
„Tyto dokumenty mají pro historiky velkou cenu. Bez nich by se nepodařilo zodpovědět různé otázky týkající se historie závodu, železniční vlečky, zkušební trati i samotného procesu výroby trolejbusů. Jejich záchranou se podařilo zabránit tomu, že bychom přišli o část historie československého průmyslu,“ poznamenal Tomáš Löster ze Společnosti rozvoje a historie veřejné dopravy.

Pracovníci Národního technického muzea vyčlenili k následnému uložení technickou dokumentaci vybraného strojního zařízení z let 1960 – 1990 a formou vzorku také několik revizních knih tlakových nádob z 60. – 70. let 20. století. „Výjimečný byl nález části dokumentace k dnes již legendárnímu trolejbusu 14Tr z let 1972 - 1998,“ konstatoval Zdeněk Vácha z Archivu Národního technického muzea.

Podle Ladislavy Nohovcové ze Státního oblastního archivu v Plzni dokumentace z bývalého areálu Škoda ostrov z let 1959 – 2005 významně obohatí a doplní archivní fondy.

Trolejbusová doprava v Československu byla neodmyslitelně spojena se Škodou Ostrov. Od 60. let 20. století ze závodu vyjely tisíce vozů, které jsou dodnes provozovány v mnoha zemích světa. Poslední vyrobený trolejbus opustil brány závodu v roce 2004. Od té doby areál chátral a čekal na nové využití.

Výstavba Panattoni Park Ostrov North byla zahájena před dvěma měsíci demolicí komína a v současnosti pokračuje demolicemi zchátralých budov a ekologickou likvidací nebezpečných látek. Revitalizace brownfieldu patří svým rozsahem k největším v historii Česka. Investice do demoličních a sanačních prací vychází na zhruba 65 milionu korun a musí se obejít zcela bez dotací. Moderní industriální park nabídne investorům 120 000 metrů čtverečních industriální plochy k pronájmu a Karlovarsku a okolí až 1 000 nových pracovních míst.