Vymodlená spojka se začala stavět v listopadu minulého roku. Zhotovitelem je společnost Silnice Topolany Plzeň. Náklady na stavbu činily necelých 13 milionů korun, přičemž město Karlovy Vary zaplatí ze svého jen 10 procent nákladů. Výstavba úseku cyklostezky je totiž projektem města v rámci Integrovaného plánu rozvoje Karlových Varů, kde dotace představovala 85 procent takzvaných způsobilých nákladů. Dalších 5 procent nákladů pak pokryje dotace ze státního rozpočtu.

Do celkové částky ale musíme připočíst ještě necelých 5 milionů za výkup pozemků, na kterých cyklostezka stojí. Právě tyto pozemky byly kamenem úrazu. „Pozemky o rozloze 4 220 metrů čtverečních, které vlastnila společnost PLH Praha, nám trvalo vykoupit dlouhé roky. Na tom celá realizace stála,“ řekl primátor Petr Kulhánek.

Projektant stavby Jan Procházka se přidal s vysvětlením, že už v roce 2008 začal proces spojený s územním rozhodnutím. „To bylo ale vzápětí firmou napadeno. Majetkoprávní jednání se táhlo dlouhou dobu, proto je stavba dokončena až teď,“ dodal Procházka.

Stezka ještě není zcela kompletní, přibudou na ní například stojany na kola. „Do letošního podzimu bude vyřešeno veřejné osvětlení, na které jsou už základy připravené, takže žádné velké kopání nebude. K osvětlení se přidají i lavičky a místa, kde si budou moci výletníci odpočinout,“ uvedl náměstek primátora Čestmír Bruštík.

I s prozatímním stavem jsou ale uživatelé cyklostezky spokojeni. „Jezdím tudy od neoficiálního otevření téměř každý den a je to skvělé. Nemusím se bát o svou bezpečnost kvůli autům a cestu to i urychlí,“ řekl cyklista František Plachý.

Podle Kulhánka z nové stavby vytěží hlavně rodiny s dětmi. „Teď už bude bezpečné vyjet s rodinou z Karlových Varů třeba na Svatošské skály nebo až do Chebu,“ podotkl Kulhánek.

Stezka je připravená i na krizové scénáře v období povodní. „Cesta je tu vyztužená po stranách obrubníky, které zamezí tomu, aby při zatopením vodou byla poškozena. Do budoucna přibudou zídky pod Dvorským mostem. Tam hrozí při větší vodě vznik louží. Přes zídky pak budou moci cyklisté suchou nohou přejít,“ řekl Procházka.

Výlet po páteřní cyklostezce je tak zase o kousek příjemnější a bezpečnější. Celá stezka je na 110 kilometrů dlouhá. Je vedena malebným údolím řeky Ohře od hranice s Německem až po hranici s Ústeckým krajem.