Inspektoři se na koleje vrátili letos v červenci zhruba po jednom roce, kdy jejich kontroly v roce 2012 Ministerstvo dopravy zakázalo.

V Karlovarském kraji se na obhlídku vydali celkem devětkrát.

Pod drobnohled si vzali tři železniční přejezdy, některé stanice a prošli se po jedné z tratí.

Zmíněný výsledek potvrdil, že kraj se vymyká celostátnímu průměru.

Prakticky stejné závěry pak padly podle Drápala jen v Libereckém a Královéhradeckém kraji.

Na malou a téměř bezvýznamnou drobnost inspektoři přece jen narazili.

„Podali jsme jeden podnět na Drážní úřad. Jde o ujasnění názvu jedné ze stanic, zda je oficiální," vysvětlil mluvčí.

Celkové výsledky kontrol v zemi jsou však varovné.

Za více než dva měsíce provedla Drážní inspekce 269 preventivních kontrol.

„Bylo zkontrolováno 91 souprav a vlaků, 62 železničních přejezdů, 76 stanic či zastávek, 26 úseků tratí, 4 vlečky a dvě lanové dráhy. Při těchto kontrolách bylo Drážní inspekcí zjištěno 77 závad," vyjmenoval Drápal.

Inspektoři na některých místech narazili na zarážející a závažné věci, jako jsou chybějící výstražné kříže, špatný stav kolejí, závady na brzdách dálkového vlaku a dveře, které se během jízdy samy otevřely.

„Mezi nejzávažnější zjištění patří bezesporu případ, kdy Drážní inspekce na místě nechala vyřadit polovinu z kontrolovaného počtu drážních vozidel kvůli technickým nedostatkům dvojkolí. Tento zásah a uvedené zjištění jsou v dosavadní praxi do značné míry unikátní a jednoznačně ukazují na důležitost provádění nastavených preventivních akcí na dráhách," řekl mluvčí s tím, že kontroly odhalily ještě řadu dalších nedostatků. Ty však už nebyly tak závažné a nebezpečné.