Přes hraniční přechod Kraslice – Klingenthal už nebudou jezdit jen auta do 3,5 tuny. Silničnímu správnímu úřadu už nebrání nic v tom, aby povolil rozšíření přechodu s Německem i o nákladní auta. Avšak s omezením do 12 tun. Změnu vítají především firmy na Kraslicku, které si slibují úspory za dopravu. Místní se ale obávají, že se z Kraslic stane tranzitní město a zhorší se životní prostředí.

Hraniční přechod v Kraslicích byl pro osobní auta otevřen už v roce 2001. Nákladní auta tu nesměla jezdit kvůli špatnému stavu silnic. Kraj nechal opravit celý průtah Kraslicemi a další části komunikací směrem k Jindřichovicím. Podle státního úředníka ze silničního správní úřadu Petra Müllera začne změna platit v polovině listopadu. „Změní se pouze stávající dopravní značka, která zakazuje průjezd autům nad 3,5 tuny," řekl.

Proti nákladní dopravě se v Kraslicích před lety zvedla vlna odporu. Tisíce lidí se dokonce zúčastnily demonstrace na náměstí v centru Kraslic. Iniciátorem protestů byl současný místostarosta Otakar Mika. Je paradoxem, že to byla právě radnice, která nyní o rozšíření hraničního přechodu požádala. „Byl by nedosažitelný extrém, aby tu nejezdila vůbec žádná nákladní auta. Jsme rádi, že jsme vybojovali omezení do 12 tun. Hrozilo totiž, že by tu jezdily klasické kamiony. Auta do 12 tun jsou větší dodávky a nemyslíme si, že to bude mít zásadní dopady na životní prostředí. Naopak tato změna prospěje místním podnikatelům," konstatoval Mika.

Na rozšíření hraničního přechodu čeká netrpělivě například textilní firma Car Trim. Podle jejího ředitele Miloslava Vošty ušetří společnost ročně až 700 tisíc korun. „Dosud musíme jezdit delší trasou přes Pomezí a Vojtanov. Cesta se nyní o dost zkrátí. A pokud bychom nesnížili náklady, hrozilo by, že bychom museli výrobu přemístit," uvedl Vošta, který zaměstnává přes sto lidí.

Někteří obyvatelé změnu chápou. I tak se ale obávají zhoršení životního prostředí. „Uvidíme, co změna městu přinese. Osobních aut tu jezdí už teď mnoho. Mám obavy, že se z Kraslic stane tranzitní město. Tato zkratka se nebude hodit jen místním, ale myslím si, že i firmám z okolních měst," sdělil obyvatel Kraslic Miroslav Pokorný, který bydlí u hlavního silničního tahu. Obavy mají i silničáři. „Průtah Kraslicemi a okolní komunikace nejsou na tranzit dimenzované. To platí i v případě menší nákladní dopravy," řekl už před časem hlavní dispečer krajských silničářů Josef Bulka.