VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kritiky je hodně, pochval málo. Tak to ale bývá

Karlovy Vary - Martin Hurajčík (ANO), náměstek hejtmanky Karlovarského kraje, má na starosti dopravu, což je v Karlovarském kraji sousto jako hrom.

5.8.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník / Edwin Otta

Dědictví po minulé vládě je totiž plné překvapení, leckdy i na náměstka padají kostlivci ze skříně a dodnes u některých stále řeší pokuty, my jsme se náměstka Hurajčíka proto zeptali:

Když jste tuto funkci přebíral, co pro vás bylo nejobtížnější?
Musel jsem se rychle zorientovat v krajské problematice oprav silnic ve správě kraje, v základní dopravní obslužnosti, to znamená vlaková a autobusová doprava, BESIP, ujasnit si, které potřeby našich občanů v oblasti dopravy mají prioritu. Je to podstatný rozdíl proti potřebám města, kde jsem působil předtím. Kraj je navíc také vlastníkem mezinárodního letiště, které už se v té době nějaký čas potýkalo s velkým úbytkem cestujících.

I vy se musíte zabývat zakázkami na rekonstrukci silnic, které zadávalo minulé vedení kraje. Nyní například řešíte sankce od Ministerstva financí na obchvat Chebu či opravu silnice mezi Pstružím a Merklínem. V prvním případě se kraj odvolal a krácení dotací na tuto akci zkouší zvrátit, v tom druhém jste do sporu nešli. Můžete vysvětlit proč?
Nejsou to pouze tyto dva případy, stejné porušení zákona o veřejných zakázkách, konkrétně nedodržení zásad transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, našel Úřad Regionální rady v případě projektu „Modernizace silniční sítě Hroznětín“, kde nám nevyplatili na základě těchto zjištění více než 35 milionů korun.

U dvou sporů jsme se zatím neodvolali, protože každé takové řízení je spojeno s vysokým poplatkem a hrozilo by riziko další zátěže pro krajský rozpočet. V případě silnic v okolí Hroznětína by to byl jeden milion korun. Všechny tyto případy jsou prakticky stejné, došlo zde podle Úřadu Regionální rady ke stejnému prohřešku, takže je namístě předpoklad, že všechna odvolání dopadnou stejně. V případě řízení ohledně stavby jihovýchodního obchvatu Chebu byl správní poplatek také jeden milion korun.

Pokud Ministerstvo financí zamítne naše odvolání, o poplatek v plné výši přijdeme. Je proto zbytečné platit tři vysoké správní poplatky, když jsou pochybení stejná a výsledek se dá očekávat také stejný. Samozřejmě se budeme snažit, aby korekce byly co nejnižší, a musíme k tomu využít všechny opravné prostředky.

Jaké největší akce v dopravě kraj nyní připravuje? Které komunikace projdou rekonstrukcí či opravou?
Největší v současnosti probíhající akcí je úplně nová stavba obchvatu Mariánských Lázní za více než 260 milionů korun s evropskou dotací. Staví se úplně nová silnice, která se napojí na souběžně budovaný obchvat Trstěnice Drmoul a odvede významné množství dopravy z obcí, jež jsou nyní velmi zatěžovány intenzivním provozem. Další velké akce jsou rekonstrukce silnic v okolí Toužimi, Bochova, Horního Kramolína, Františkových Lázní, Lažan nebo Bublavy.

Dokončujeme přeshraniční spojení Plesná Bad Brambach, modernizujeme silnici v Dubině a mnoho dalších akcí. Věnujeme také pozornost mostům a mostkům, a i když nemáme žádný v havarijním ani vyloženě špatném technickém stavu, je to důležitá součást silnice, přestože tyto rekonstrukce nejsou vidět na první pohled tak jako nový asfalt. Doufám, že občany a především cyklisty potěšila třeba také oprava lávky v Mostově u Odravy, která byla dlouhodobě zavřená a obec na její opravu neměla peníze.

Kraj lávku převzal do majetku, opravil a rodiče s dětmi na kolech už nemusejí riskovat na objízdné trase po silnici. Navíc se nám povedlo dostat dotaci od státu na výstavbu úplně nové lávky.

Jak se vám spolupracuje s příspěvkovou organizací Krajská správa a údržba silnic?
Se současným ředitelem výborně. Má mnoho zkušeností jak z tuzemska, tak ze světa, velký přehled a nebojí se přijít s novými nápady a projekty, které mají hlavu a patu. Je to správný člověk na správném místě. Krajská správa má dobrý tým.

Řidiči často kritizují neutěšený stav komunikací druhé a třetí třídy. Kolik peněz na jejich opravu má kraj vyčleněných? Přispěje na tyto opravy i stát?
Jsem jedním z těch, kteří stav silnic kritizují, ale snažím se s tím něco dělat. Ale někomu chybí ten pohled z druhé strany. Když kraje přebíraly silnice II. a III. třídy od státu, jejich stav nebyl zdaleka ideální. Kraje nemají tolik finančních prostředků, aby mohly provádět opravy tak často a v takovém rozsahu jako stát. Kdybychom chtěli najednou opravit všech přibližně 1850 kilometrů silnic II. a III. tříd, které v kraji máme, potřebovali bychom asi čtyři miliardy korun.

A i kdybychom tyto peníze měli, nenajdeme dost firem s volnou kapacitou a opravy by probíhaly stejně řadu let. Je to složité, ale snažíme se opravit a rekonstruovat co nejvíce úseků. V rozpočtu kraje na rok 2018 bylo vyčleněno pro Krajskou správu a údržbu silnic 70 milionů. V červnu jsme přidali z přebytku hospodaření roku 2017 dalších 80 milionů.

Stát nám prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury přispěl přibližně 120 milionů a snažíme se využívat všechny možné dotační tituly, například IROP, IPRÚ, CÍL3 atd. Celkem máme na letošek přibližně 600 milionů korun, což je jedna z nejvyšších částek v této oblasti v historii kraje. Potýkáme se ovšem s problémem, že firmy nemají lidi a nehlásí se do výběrových řízení.

Kolik vlastně činí rozpočet do oprav silnic, které spravuje kraj?
Finance jsou rozčleněny na údržbu, opravy a investice. Údržba silnic má na rok 2018 k dispozici 265 milionů. Za tyto prostředky provádí zimní i letní údržbu. V zimě je to samozřejmě z největší části uklízení sněhu a posyp a v létě se stará o to, aby byla podél silnic vysekaná tráva, aby byla v pořádku svodidla, dopravní značení, provádí výspravy výmolů, dělá i velkoplošné opravy a mnoho dalších věcí, které nejsou z auta tak vidět, ale jsou nutné, aby silnice vydržela co nejdéle v přijatelném stavu. Další finance má k dispozici právě Krajská správa a údržba silnic.

Snažíte se být při rozvrhu oprav spravedlivý pro všechny tři regiony, tedy karlovarský, sokolovský i chebský?
Snažíme se, aby silnice byly sjízdné, aby jich bylo co nejvíce opravených, a děláme všechno pro zkvalitnění silniční sítě v kraji. Nedá se říct, že do každého okresu dáme stejně peněz. Máme systém hospodaření s vozovkou a podle toho se řídíme. V některých částech kraje jsou silnice více zanedbané, v některých méně. Samozřejmě že nám chodí i podněty od starostů obcí, od obyvatel a vždy se snažíme vyjít vstříc. Je to všechno samozřejmě o penězích.

Máte od občanů zpětnou vazbu povedlo se to, tady byste mohli přidat?
Kritiky je hodně, pochval málo. Tak to prostě v případě oprav silnic bývá. Když se neopravovalo, chodily stížnosti, že se neopravuje. Když jsme nyní dali do silnic mnohem více peněz a opravujeme hodně, chodí stížnosti, že se moc opravuje a není kudy jezdit. Když kompletně opravíme silnici, v podstatě uděláme novou, najde se člověk, který si stěžuje, že jsou moc hluboké příkopy, nebo že se na tom někdo „nakapsoval“.

Mohu jen říct, že všechny akce transparentně soutěžíme, vše je veřejné a na všechno platí pravidla, vyhlášky a zákony. I na ty příkopy. Za sebe osobně bych chtěl říct, že mám dobrý pocit z toho, že se nám podařilo zavést večerní vlak z Prahy do Chebu, to je spoj, který tady chyběl. Na trase Plzeň Cheb Karlovy Vary budeme mít nové vlaky.

Zareagovali jsme na požadavky starostů a výsledkem je nový dotační titul kraje na opravy místních komunikací v obcích. Krajské příspěvky nyní dáváme i na údržbu a budování dopravních hřišť. Ale znáte to, v dopravě je pořád co řešit a zlepšovat.

Autor: Ivana Kalinová

5.8.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Technici elektronici přístrojů, strojů a 18 000 Kč Technici v ostatních průmyslových oborech Technik - asistent/-ka technického ředitele. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu:, - telefonicky : 355 327 634, - e-mailem : kariera@hofmann.cz, , Upřesňující informace:, - příjmá požadavky na technickou podporu/opravy/montáže technického zařízení, - organizuje a řídí přípravu těchto prací - zajišťuje potřebný materiál a ostatní technické vybavení, - je ve styku s výrobci/dodavateli náhradních dílů, ty nakupuje a je zodpovědný za jejich uskladnění a evidenci, -řídí menší skupinu jemu podřízených pracovníků, zadává jim úkoly a jejich plnění kontroluje, -jejich práci vyhodnocuje, -vede agendu písemností (objednávky, záznamy o práci, smlouvy apod.) , , Rozsah pracovní doby:, - v pracovní dny pondělí - čtvrtek 8-17 hodin. pátek 8-14 hodin, - služby pohotovosti dle rozpisu. Pracoviště: Hofmann bohemia - partner gastronomie, s. r. o., Chebská, č.p. 2096, 356 01 Sokolov 1. Informace: Pavel Hodina, +420 355 327 634. Výroba - Výroba Strojírenští technici 15 000 Kč Obsluha strojů na bělení, barvení, čištění a další úpravu tkanin Dělník v textilní výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 12. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, - telefonicky 352 521 111, 352 521 101 Anna Močalova, Hana Marešová, - e-mailem anna.mochalova@sametex.cz, - osobně - NECHODIT. Nejdříve až po telefonické nebo e-mailové domluvě. , , Zaměstnanecké výhody:, - stravenky, bezúročná půjčka, příspěvek na penzijní připojištění, výhodný telefonní tarif,…, , Pracovní doba: dle domluvy, , Místo výkonu práce: Sametex spol. s r. o., Čs. armády 830, 358 01 Kraslice. Pracoviště: Sametex, spol. s r. o., Čs. armády, č.p. 830, 358 01 Kraslice. Informace: Hana Marešová, +420 352 521 101. Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 81 Kč Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) Zedník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 81 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Způsob hlášení uchazečů: , - telefonicky pan Brousil Jaroslav 732 732 002 (7:00-15:00), , Požadavky: prokazatelná praxe v oboru, ŘP sk.B, , Pracovní doba: 7:00 - 15:30, , Mzda: 66,-Kč/h + prémie, , Místo výkonu práce: Karlovarský kraj. Pracoviště: Jaroslav brousil, Okružní, č.p. 67, 357 09 Habartov. Informace: Jaroslav Brousil, +420 732 732 002. Stavebnictví - Stavebnictví Stavební mistr 27 000 Kč Mistři a příbuzní pracovníci ve stavebnictví Parťák ve stavebnictví. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 27000 kč, mzda max. 32000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu uchazečů:, - telefonicky p. Patrik Stangar - 602 278 392, - e-mailem - patrik.stangar@seznam.cz, - osobně - Loket v pracovní dny do 15:00 hod., , Upřesňující informace:, POŽADUJEME ORGANIZAČNÍ SCHOPNOSTI PRO VEDENÍ STAVBY-vedení zaměstnanců, odborný dohled, zásobování staveb materiálem, čtení z výkresů, plánování termínů apod. , DÁLE POŽADUJEME ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ , , Pracovní doba: 07:00-15:30 hodin, , Místo výkonu práce: Loket a okolí. Pracoviště: Elesta loket s.r.o., Československé armády, č.p. 239, 357 33 Loket. Informace: Patrik Stangar, +420 352 685 038,602 278 392.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Narazil řidič do chodce? Policie hledá svědky

Videosouhrn 20.–21. října 2018

Sražení policistky, hrad pod palbou: a sumec albín: prohlédněte si videa víkendu

Světový den hospice a paliativní péče připomněla konference

Karlovy Vary – Světový den hospice a paliativní péče, který tradičně připadá na druhou říjnovou sobotu, připomněla v Karlových Varech konferenci na téma Mobilní a hospicová péče.

Ženě hrozil zabitím, škrtil ji a střílel z plynové pistole

Sokolovsko – Zabitím hrozil dvaačtyřicetiletý muž ženě v malé obci na Sokolovsku. Tu dokonce škrtil a neváhal i střílet z plynové pistole.

Jste lepší než Ronaldo? Porovnejte se! Zapojte svůj klub do projektu Deníku

Zbystřete! Deník rozjíždí mimořádný projekt pro fotbalové fanoušky. Jinde takový nenajdete. Bude vás bavit. Umíme zjistit detailní statistiky hráčů českého „pralesa“ a srovnat je se špičkovými hvězdami. První díl vyjde ve Sportovním deníku v pondělí 22. října. V článku čtěte, jak zapojit i váš fotbalový tým.

Od domu kradl nářadí, policistům zloděj neunikl

Vintířov – Z krádeže se bude před soudem zpovídat sedmadvacetiletý muž, který vnikl na neoplocený pozemek u rozestavěného rodinného domu ve Vintířově.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT