Polovina nehod se stala na přejezdu, kde je jen výstražný kříž, dvě v místě, kde na přijíždějící vlak upozorňuje světelná signalizace a jedna na přejezdu se závorami.

„Ze statistik vyplývá, že 99,9 % nehod je zapříčiněno nevhodným chováním účastníků silničního provozu, motoristů, cyklistů a pěších. Nebezpečný přejezd neexistuje," upozorňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

„V Karlovarském kraji nemáme žádný přejezd, který bychom vyhodnotili vyloženě jako rizikový. Nehody, které se staly v loňském roce na přejezdech, se obešly bez vážných zranění," uvedla policejní mluvčí Kateřina Böhmová.

To je i případ listopadové nehody mezi Vintířovem a Novým Sedlem na Sokolovsku. Žena tam vyvázla po srážce s nákladní vlakovou soupravou jen s lehkým zraněním. Z auta ji po náročném vyprošťování vysvobodili hasiči. Řidička vjela na přejezd v době, kdy svítila červená signalizace. Vlak ji po kolejích vláčel 150 metrů. „Na hasiče čekalo složité vyprošťování vhledem k deformaci auta. Žena mohla mluvit o velkém štěstí, neboť se jí vyhnuly všechny deformační zóny. Naštěstí utrpěla jen lehké zranění. Takové srážky s vlakem mívají tragické následky," připomněl nehodu mluvčí krajských hasičů Martin Kasal.

Na železničních přejezdech v Karlovarském kraji přibývají bezpečnostní opatření a řada dříve nechráněných přejezdů už má závory. To je příklad frekventovaného přejezdu mezi Mírovou na Karlovarsku a Chodovem na Sokolovsku.

Vážná dopravní nehoda se stala před dvěma lety také u Nového Kostela na Chebsku. Motorový vlak tu narazil do osobního auta, ve kterém cestovali čtyři lidé, všichni museli být kvůli zranění převezeni do nemocnice. Železniční přejezd zabezpečoval v té době pouze výstražný kříž. V loňském roce sem SŽDC přidalo i světelnou a zvukovou výstrahu.

VELKÉ INVESTICE

Pouze výstražným křížem byl chráněn i přejezd v Novém Drahově, před osmi lety tu manipulační vlak doslova rozpáral nákladní auto. I zde loni přibyla světelná a zvuková signalizace.

Bezpečnějšího přejíždění a přecházení kolejí se dočkali lidé na železniční trati Cheb Luby. Celkem se na kolejích objevilo třináct přejezdových zabezpečovacích zařízení. Náklady dosáhly částky 66 milionů korun.

Nová technika se objevila i na přejezdech na trati Cheb Schrinding, kde pracovníci Správy železniční dopravní cesty před rokem zrekonstruovali zdejší trať na část 3. železničního koridoru, kde se bude v budoucnu moci jezdit až rychlostí 160 km/h. I zde se řidiči setkají s novými výstražníky i závorami a náklady na jejich vybudování dosáhly 62 milionů korun.