Změna parkování, ke které město přistoupilo na sklonku roku, podle tvrzení petičního výboru neodpovídá potřebám města, jeho občanů a návštěvníků.

Nikdo podle petice v parkovací zóně ´D´, která sahá od Tyršovy ulice po ulici U Nemocnice, nezohlednil fakt, že v této zóně jsou ordinace lékařů, prodejny, školy, restaurace a další. „Petice je nutným vyústěním politiky současného koaličního vedení radnice,“ uvedl za petiční výbor Vladimír Kajlik. „Město v touze dát Mariánským Lázním punc velkého města přistoupilo k projektu, který se negativně dotýká občanů, návštěvníků, osob ve městě pracujících, vlastníků nemovitostí a podobně. Podle dosud dostupných informací se nejedná o projekt založený na objektivní, neodkladné potřebě, ale projekt založený jako osobní projekt několika málo zastupitelů,“ uvedl.

„Zastupitelé zjevně nepochopili priority města. Volbou do zastupitelstva nezískali zastupitelé právo dělat cokoli a nerespektovat zájmy a názory lidí, kterých se tato rozhodnutí dotýkají. Proto bychom byli rádi, kdyby město vnímalo tuto petici i v širším pohledu, jako vysvědčení jejímu vládnutí,“ podotkl Vladimír Kajlik.

Město svou koncepcí parkování rozdělilo Mariánské Lázně do jednotlivých zón ve snaze usnadnit parkování jak občanům, tak lázeňským hostům. Podle petičního výboru se ale o zjednodušení v žádném případě nejedná. Zvláště v zóně ´D´ se prý řádně ´přestřelilo´ „Jedním z argumentů radnice je, že nejvíce stížností přichází na radnici jen od lidí, kteří nemají ve městě trvalé bydliště. Nemyslíme si, že je v pořádku tyto občany ignorovat,“ řekl člen petičního výboru Václav Šimsa. „Se vší pravděpodobností radnice nezaznamenala, že denně přijíždí do města stovky pracovníků, bez kterých by se neobešly lázně, hotely a asi ani radnice.“



Peticí se nyní bude zabývat komise dopravy a urbanistiky. „Petice je zákonnou možností vyjádření postoje občanů,“ uvedl starosta Mariánských Lázní Martin Kalina. „Do jaké míry je oprávněná, je na delší debatu. Byli za mnou na radnici občané, kteří bydlí nebo podnikají ve zmiňované zóně, a všechny jejich dotazy a připomínky byly konzultovány a řešeny k jejich spokojenosti. Velká řada věcí, které iniciátory petice trápí, je už vlastně vyřešena.“ Podle starosty ale selhává komunikace. „Zatímco někteří občané jsou nakloněni dialogu a nebojí se své námitky a dotazy konzultovat, jiní o rozhovor nestojí a uchylují se k této formě vyjádření,“ řekl Martin Kalina. Podle jeho slov by měla petice následovat až ve chvíli, kdy dotazy lidí někdo smete ze stolu a nezabývá se jimi.

Co starostu Martina Kalinu osobně velmi zamrzelo, bylo tvrzení v petici, že se na mariánskolázeňské radnici stalo zvykem na korespondenci nijak nereagovat. „Naprosto se proti tomuto ohrazuji. Od svého nástupu do funkce starosty nemám jediný nevypořádaný e-mail,“ dodal starosta.

V petici se dále píše, že vedení Mariánských Lázní nemá právo pokračovat v politice, která dlouhodobě městu škodí.