Konečně. Horní nádraží v Karlových Varech jde do opravy. Správa železniční dopravní cesty, která nádraží nyní vlastní, už předala staveniště firmě Skanska, která jej bude opravovat. Na dezolátní stav horního nádraží v Karlových Varech poukazují dlouhodobě nejen obyvatelé města, ale i turisté a lázeňští hosté. A většinou o něm hovoří jako o vředu na tváři města a jedné velké hrůze. Do konce roku 2015, to je lhůta, do níž by mělo být nádraží rekonstruováno, bude ale vše jinak. Magistrát je na zahájení stavby připraven. „Budeme přesouvat zastávku MHD a přesune se i stanoviště taxi," uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu.

„V rámci stavby dojde k postupné demolici stávající výpravní budovy a na jejím místě bude postavena novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Franty, který kromě zajímavého moderního organického vzhledu splní veškeré nároky odpovídající trendům 21. století s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících. Zároveň zde bude zázemí pro řízení dopravy a správu nádraží," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Navrhovaná budova bude překonávat svažitý terén. Má jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.

Podzemní podlaží bude v úrovni stávajícího parkoviště. Sestává ze vstupní haly se schodištěm a výtahem do prvního nadzemního podlaží, veřejných toalet, ploch pro jiné dopravce a prostor technického zázemí objektu, zejména pak prostor pro umístění technologie zabezpečovacího a sdělovacího zařízení pro tratě. které přes horní nádraží vedou. Prostor haly v podzemním podlaží počítá s napojením na podchod propojující jednotlivá nástupiště a nádražní budovu. V nadzemním podlaží se nachází hala s prostorem prodeje jízdenek. Hala rozděluje budovu na dvě administrativní části včetně zázemí. Řešen bude přednádražní prostor, kde má kromě parkoviště vzniknout i autobusové nádraží.