Znalec z oboru lodní dopravy Milan Mařík svědčil u chebského soudu v pondělí. „Vůdce plavidla musí jet tak, aby byla plavba bezpečná. Zrovna tak plavec musí dodržovat zásady bezpečného plavání,“ řekl s tím, že za nehodu mohou oba dva. Pak vysvětlil, že je u lodní nehody problém, že nelze zopakovat. „Všechny výpovědi jsou jednostranné. Nevíme, kudy a jak rychle plavec plaval, to samé u lodi,“ sdělil. „Navíc jde o velmi neobvyklou nehodu. Od roku 1973, kdy jsem začal tuto oblast sledovat, se na našem území staly pouze čtyři podobné události, které vedly ke smrti některého z aktérů,“ vysvětlil. Státní zástupce i obhajoba se shodli na tom, že posudek nezodpověděl takřka žádnou z otázek, a navrhovali nechat vyhotovit revizní posudek. To však soudkyně zamítla. Mohl by jej vypracovat jen odborný ústav, v oboru lodní dopravy však žádný další takový není.

Rozsudek by měl padnout 7. prosince, kdy bude líčení pokračovat. Státní zástupce požaduje pro chebského policistu za usmrcení z nedbalosti trest 14 až 16 měsíců se zkušební dobou na 2 až 2,5 roku. Navíc by měl dostat zákaz nejméně na tři roky, během kterých by nemohl řídit loď jako vůdce plavidla.

K nešťastné události došlo na chebské přehradě Jesenice v sobotu 18. července 2015 po 14. hodině. Policisté od rána prováděli kontrolní akci společně se svými německými kolegy a rybářskou stráží. Po 13. hodině se podle člena rybářské stráže zatáhlo, což prý mělo za následek asi 30 až 50 centimetrů vysoké vlny a ztmavnutí vody. Právě člen rybářské stráže si plavce všiml jako první, když se vynořil asi metr před lodí. Stačil zakřičet „Pozor!“, ale srážce už nešlo zabránit.

Podle jeho odhadu mohli jet rychlostí asi 30 km/h. Policista prý hned loď otočil a skočil pro plavce, který začal klesat ke dnu. Člen rybářské stráže popsal, že pak oba vytáhli na loď policisté začali plavci poskytovat první pomoc a on volal rychlou záchrannou službu. Na břehu, ještě než záchranka dorazila, prohlédl muže lékař, který zde náhodou byl. Ten už však mohl jen konstatovat smrt.