Jedna z pacientek oční ambulance sokolovské nemocnice si stěžuje na postup zdravotníků při vydávání receptu na brýle. Označila ho dokonce za nezákonný. Personál ordinace jí prý neumožnil svobodně se rozhodnout, jakou optiku si má pacientka zvolit, a poslal ji do té, která sídlí přímo v nemocnici. Vedení nemocnice se proti tomuto tvrzení ohradilo.
„Rozhodla jsem se, že si zajdu na oční kliniku sokolovské nemocnice na vyšetření očí a poté že si pořídím brýle. Velice příjemný personál mi provedl vyšetření a pan doktor mi doporučil brýle," nastínila svou návštěvu pacientka R. Štěpanovská. Poté prý čekala, že dostane do ruky recept a zajde si do jakékoliv optiky, kde si vybere a pořídí brýle.
„Recept jsem do ruky nedostala a bylo mi řečeno, že si musím zajít do optiky v budově nemocnice, kam personál ordinace recept poslal elektronicky. Měla jsem v plánu si zajít úplně jinam, což je ve svobodné zemi normální, ale to mi zde nebylo umožněno. Je mi jasné, že nemocnice má od optiky za každého pacienta peníze, ale dle zákona není možné, aby se toto dělo," konstatuje Štěpanovská. Dále mluví o svém známém, kterému se to prý stalo také.
„Je mrzuté, že tak vynikající zařízení, jako je sokolovská nemocnice, si kazí jméno kvůli pár korunám. Zákon zní jasně, každý pacient si má právo vybrat, kam zajde, a ne aby mu bylo diktováno nemocničním zařízením, kam jít a kde utratit svoje peníze za brýle, které nosí," dodala pacientka.
Vedení nemocnice však s tvrzením paní Štěpanovské nesouhlasí. „Tento podnět jsme již obdrželi a tak, jak je událost popisována, se v Nemocnici Sokolov rozhodně nepostupuje. Musím ovšem důrazně odmítnout tvrzení, že klientům není umožněn výběr jakéhokoli zdravotnického zařízení (nebo optiky), a zásadně pak tvrzení, že nemocnice – cituji: má od optiky za každého pacienta peníze," řekl Deníku asistent jednatele Nemos Group Joža Lokajíček.
Jak upřesnil, oční ambulance v Nemocnici Sokolov je velice vyhledávaným, a tudíž i vytíženým pracovištěm. Na základě elektronické komunikace mezi ambulancí a optikou prý dochází k urychlení odbavení klientů čekajících na vyšetření u lékaře.
„Poukaz na brýle je z ambulance skutečně elektronicky zasílán do optiky a každý klient je informován o tom, že si poukaz v optice má vyzvednout. O tom, zda využije nabídky optiky v Nemocnici Sokolov a pořídí si brýle zde, nebo zda si vezme poukaz a využije služeb kterékoli jiné optiky na území ČR, rozhoduje jen a pouze klient," dodal Lokajíček.