„Ten by stál zhruba tři sta milionů korun a výrazně by dopravě v lázeňském městě pomohl. Jeho realizace zatím ale není na pořadu dne, i když chceme o této možnosti jednat,“ uvedl Petr Bursík, náměstek karlovarské primátorky s tím, že nový most přes řeku Ohře most by měl stát v Tuhnicích a měl by spojit ulici Charkovská s druhým břehem.

Problémem je nejen nákladná výstavba, ale také zamítavé stanovisko společnosti, která v této lokalitě vlastní pozemky. Nicméně náměstek slibuje, že o této variantě bude i nadále jednat.

V současné době je situace v Karlových Varech komplikovaná hlavně kvůli Doubskému mostu. Ten měl být opraven, ale následně se zjistilo, že musí být stržen a nahrazen mostem novým. „V současné době je vypsáno výběrové řízení na zhotovitele a samotná demolice a stavba nového mostu začne někdy na konci prvního čtvrtletí příštího roku,“ pokračoval dále náměstek s tím, že Doubský most by měl být zprovozněn do konce roku 2019.

Poté bude následovat oprava Dvorského mostu a připraveny jsou i rekonstrukce Chebského, Ostrovského a Drahovického.
„U posledně jmenovaného jsme se snažili vymyslet jeho jednosměrné napojení na stávající průtah, což nám nebylo povoleno, proto musíme hledat jiné cesty jak ulehčit dopravě ve městě,“ doplňuje Bursík s tím, že všechny mosty a některé lávky prošly diagnostikou, na základě které, by měla vyplynout částka nutná na mostní rekonstrukce. Tu pak radnice hodlá rozdělit do následujících let a dle nutnosti začít stavět a opravovat.

„V havarijním stavu je Koptův most přes řeku Teplou, který zbouráme a postavíme zde nový. Toto je připraveno a začne ihned, jakmile bude schválen rozpočet města,“ vypočítává dále náměstek. Ten ke Koptově mostu uvedl, že původní myšlenky na jeho opravu vzaly po diagnostice za své a bylo rozhodnuto, že most je levnější zdemolovat a postavit nový. „Náklady na stavbu jsou zhruba devět milionů a doba stavby čtyři měsíce,“ dodal Bursík.

Další vrásky na čele radnice dělá i nedávno opravený most Kpt. Jaroše ve Dvorech. „Most si takzvaně sedl, a musí se opravit. Podle monitoringu ale neztratil nosnost. Každopádně jde o chybu dodavatele, která musí být odstraněna, neboť most je stále ještě v záruční době,“ poznamenal na závěr Petr Bursík.