A teď se zdá, že by jejich putování mohlo pokračovat přes Sokolov až do Karlových Varů, krajské metropole a největších tuzemských lázní. Náměstek hejtmanky Martin Hurajčík včera uvedl, že Karlovarský kraj o této možnosti už nějaký čas jedná a záměr by už nemusel patřit do kategorie pouhého zbožného přání. Podle Vladimíra Omelky, ředitele regionálního obchodního centra Českých drah, bude areál karlovarské horní nádraží, jehož definitivní rekonstrukce skončí příští rok, vybavený technologií nezbytnou pro odbavení Pendolina.

Pro soupravy Pendolina musí být v cílové stanici k dispozici mimo jiné zařízení pro vyčištění toalet a doplnění vody. „Při rekonstrukci nádraží se s tím původně nepočítalo, ale projekt byl pak pozměněn. Kromě přípojek ale musí být ještě vyřešena vlastní technologie. A záleží ještě na dalších věcech, mezi nimiž je například i stanovisko Ministerstva dopravy,“ poznamenal Omelka. Případné prodloužení trasy vysokorychlostního vlaku Pendolino až do Karlových Varů by nepřicházelo v úvahu dříve než od prosince 2018.

Viktor Braunreiter, autor hry a zároveň jedna z nejvýznamnějších postav v ději.
Napsat divadelní hru je hořkosladké

Rychleji a komfortněji mezi Prahou a Chebem

Co je ale jisté od letošního 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád ČD, je například rychlejší cestování mezi Prahou a Chebem.

Cesta potrvá 2 hodiny 54 minut a bude kratší o 22 minut. Po dokončení nových tunelů u Plzně se předpokládá v roce 2019 další zkrácení cestovních časů o přibližně dalších 10 minut.

„Denně mimo sobotu bude zavedeno nové večerní spojení mezi Prahou a Chebem. Z Prahy pojede přibližně o dvě hodiny později než současné poslední spojení do Chebu a z Chebu směrem do Plzně a s přestupem dále do Prahy bude zajištěno poslední spojení přibližně o jednu hodinu později než nyní. Ve spojích bude zajištěna nabídka občerstvení službou ČD Minibar a v trase Praha Plzeň Cheb budou k dispozici vyhrazené oddíly, například dětské kino,“ podotkla mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Ilustrační foto.
Pět trestných činů a každý jiný

Spoje SC Pendolino budou integrovány v úseku Praha Cheb/Františkovy Lázně do linky Ex 6 a pojedou v kategorii InterCity, to znamená bez povinné místenky v uvedeném úseku.

Zrušeno bude přímé noční spojení Cheb Košice a zpět lůžkovým vozem, a to jak přes Plzeň, tak i přes Ústí nad Labem.

Rozsah dopravy v jízdním řádu 2018 je v Karlovarském kraji mírně navýšený o nově zavedené vlaky. České dráhy vypraví v kraji každý den 271 regionálních osobních vlaků. Denně ujedou 7 884 vlakokilometrů, což ročně představuje celkem 2 miliony 145 tisíc vlkm. V kraji dále pojedou 4 vlaky IC Pendolino, 14 expresů (Ex), 14 rychlíků vyšší kvality (Rx) a 10 mezistátních spěšných vlaků na trati Cheb Norimberk.

Ilustrační foto
Vánoční trhy i rozsvěcení stromků