Zlepšit komfort cestujících, usnadnit nástup handicapovaným do vlaku, zvýšit bezpečnost železničního provozu. To jsou hlavní cíle rekonstrukce chebského nádraží, která i v následujících dnech jede na plné obrátky. Celkové náklady dosáhnou půl miliardy. Lidé se tu dočkají i eskalátorů. Rekonstrukce skončí příští rok na podzim.

Stavební firma v těchto dnech naplno pokračuje v opravě druhého nástupiště. Připravuje tu místo na nové výtahy, na nový povrch i nové zastřešení. Cestující tak mohou odjíždět pouze z prvního anebo třetího nástupiště. Lidé se dočkají vyšší hrany nástupiště, bezbariérového přístupu k vlaku anebo zbrusu nového osvětlení. Výrazného omezení se cestující však bát nemusí. Během stavebních prací budou totiž vlaky zajíždět ke zbylým nástupištím.

„Oprava druhého nástupiště se na chebském vlakovém nádraží nese v podobném duchu, jako tomu bylo u toho prvního. To znamená, že i na něm vznikne nové zastřešení spolu s novým povrchem, kdy asfalt nahradí zámková dlažba s bezpečnostními a vodicími lištami,“ informovala tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová.

Kromě zastřešení a dlažby samozřejmě dělníci vymění i svršek a spodek kolejiště i samotné kolejnice. Obnova čeká také na trakční vedení nad tratí.

„Během stavebních úprav spolupracujeme také s archeology, kteří asistují při výkopových pracích, ale zatím nic zajímavého neobjevili,“ konstatovala Radka Pistoriusová.

Největším přínosem pro cestující v tomto frekventovaném železničním uzlu bude zejména vybudování výtahů, prostřednictvím nichž se dostanou kamkoli bez bariér.

„Všechna nástupiště budou v celé délce vybavena vodicími liniemi pro nevidomé a bezpečnostními a signálními pásy. Rekonstrukcí projde také jejich zastřešení a stávající podchod,“ poznamenal generální ředitel (SŽDC) Jiří Svoboda.

Stavba přinese výrazné zlepšení spolehlivosti a bezpečnosti železniční dopravy a zvýšení kultury cestování. Informační systém, zajištění přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a vyšší spolehlivosti provozu budou mít za důsledek zatraktivnění osobní železniční dopravy a následné zvýšení počtu cestujících a tržeb. Nově vybudované výhybky dokonce získají elektronický ohřev a rychlost vlaků, které budou nádražím projíždět, se zvýší ze 60 na 80 km/h. Nově se na nádraží objeví také eskalátory z podchodů až k nástupišti. Ty tu původně být neměly. Nakonec se však vedení města Chebu domluvilo se Správou železniční dopravní cesty, která eskalátory na nádraží doprojektuje. Chebské staniční budovy se zatím opravy nedotknou. Ale i na její rekonstrukci dojde, a to zhruba za tři roky. Správa železniční dopravní cesty odhaduje, že náklady na opravdu budovy dosáhnou 100 milionů korun.