Před loňským slavnostním uvedením do provozu jste stál před výzvou uvést do života obnovený hotel Národní dům. Za hlavní úkol jste si kladl být ve všech službách kvalitní, cenově přijatelní. A také připravit programovou nabídku, která bude moderní, aktuální a současně naváže na staré tradice a osloví i pamětníky. Podařilo se vše k vaší spokojenosti?

Hotel se velice dobře stabilizoval na trhu cestovního ruchu, jak na domácím, tak zahraničním. Máme nastavenou úroveň kvality služeb pro hotel a po roce provozu mohu s uspokojením říct, že jsme dosáhli velmi slušné kvality. Vidím to denně při kontrole našich zaměstnanců a vím, že se na ně mohu spolehnout, jsou profesionály na svých místech. Druhá úroveň kvality je ta, jak nás hodnotí klienti. Recenze hostů, kteří zde bydleli, zažili večírek, zúčastnili se některé kulturní akce, jsou také velmi pozitivní. Hosté hodnotí vysokou úroveň služeb, dobrou komunikaci s personálem i čistotu celého hotelu. Tyto aspekty potvrzují, že děláme svou práci dobře a že jsme schopni vysokou úroveň služeb dlouhodobě držet.

Musíme být cenově přijatelní, abychom uspěli v konkurenci naší kategorie 4* Superior. Ovšem současně držet cenu tak, abychom zbytečně neklesli tam, kde už cena neodpovídá dodané kvalitě služeb. Cenově přijatelní se snažíme být i pro Karlovaráky, protože jsme si vědomi, že Národní dům je silně orientovaný na domácí klientelu. To se týká např. plesů, kterých jsme během prvního roku provozu absolvovali čtrnáct. Šlo v mnoha případech o maturitní plesy, tedy o studenty, a myslím, že jsme jim maximálně vyhověli.

Slíbili jsme vrátit do znovuobnoveného hotelového objektu dávné zvyky a tradice a vytvořit z Národního domu kulturní centrum. Ačkoliv v dnešní době mají lidé doma audia, televize, omezují návštěvy kin, nechodí často na zábavy, daří se je do hotelu přivést. V případě baru KaKaDu se nám podařil husarský kousek, když jsme lidem vrátili zpět vyhlášený noční bar i s živou hudbou různých žánrů. V baru lidé zůstávají i po velkých akcích konaných ve slavnostním sále a pokračují v zábavě až do ranních hodin. Chystáme rozšíření nabídky v baru o tematické hudební večery s vybraným pitím. Prostory KaKaDu nabídneme také uměleckým školám, aby zde mohli vystoupit i nejmladší talentovaní studenti.

Dali jsme si za cíl vrátit některé velké akce do slavnostního sálu Orpheum, např. varietní večery, taneční odpoledne, koncerty, komediální programy, již zmíněné plesy, společenské večery, popové koncerty atd. Nedávno jsme sem přivedli po 25 letech i atraktivní box. Pokračuje spolupráce s Karlovarským symfonickým orchestrem (KSO), s nímž už jsme dohodli termíny na sezónu 2016/2017. Máme dojednané podmínky spolupráce s mezinárodním filmovým festivalem, který využije opět sál pro promítání i většinu lůžkové kapacity hotelu. V únoru 2017 určitě připravíme již 2. reprezentační ples našeho hotelu. V současné době už připravujeme adventní nabídku, na přelomu roku počítáme opět se silvestrovským galaprogramem. Poprvé také chystáme maškarní bál, a to 4.června. Programovou náplň jsme tedy připravili bohatou a pestrou, aby si každý vybral. Domnívám se proto, že i v kulturní nabídce jsme obstáli na jedničku. Soudím tak nejen podle návštěvnosti, ale i podle reakcí. Např. na facebooku už máme čtyři tisíce stálých přátel a další denně přibývají. Teď jde o to, abychom nastavenou laťku udrželi.

Hotel jste otevírali s heslem vrátit Národní dům zpět Karlovarákům. Jak to dopadlo?

Podařilo se to ve všech věkových kategoriích. Od teenagerů na maturitních plesech přes střední generaci na koncertech (Dan Bárta, Pepa Vojtek, Support Lesbiens, Ewa Farna ad.), přitáhli jsme diváky na komediální programy (Na stojáka, Komici s.r.o. ad.), přes Taneční pro seniory, koncerty KSO ad. A budeme v této nabídce pokračovat. Úzce spolupracujeme s magistrátem města, oba večery při květnovém zahájení lázeňské sezony se konají u nás ve slavnostním sále, dvakrát ročně zasedá v Národním domě zastupitelstvo a město má možnost uspořádat u nás několikrát do roka reprezentativní akci.

Cestovní ruch zažívá obtížné období, lidé omezují cestování. Jak se projevil tento trend na obsazenosti hotelu?

My s tím umíme pracovat, protože se naštěstí nespecializujeme jen na jeden segment trhu. Ačkoliv nabízíme komplexní léčebný produkt, umíme oslovit i jiné klienty. Běžné turisty, kteří sem jezdí na krátké, jedno- až dvoudenní pobyty, velmi dobře se nám podařilo oslovit německý trh, máme silnou českou klientelu, hotelové prostory jsme nabídli pro pořádání seminářů, školení a konferencí. Dále oslovujeme arabskou klientelu. I ruský trh se daří realizovat, i když už ne v tak velké míře jako dřív. Od prosince 2015 si hotel našel své místo na trhu a obsazenost se ustálila kolem 70 procent. Vyjmenovaná klientela se v průběhu roku prolíná, žádná výrazně nepřevládá.

Našel jste si po roce působení v hotelu své oblíbené místo? Loni u vás vítězily pokoje ve věžičce ve 4. poschodí…

Už jsem tam i několikrát spal, a nejen tam, ale ve všech kategoriích pokojů v hotelu, abych zjistil, jak se cítí náš klient. Vyzkoušel jsem si procedury v balneu i naši wellness nabídku a několikrát otestoval všechny gastronomické provozy. Rád se „zaseknu" v KaKaDu, zvlášť když je tam výborná atmosféra. To pak pracuji v milém prostředí, rovnou kontroluji zaměstnance a odhaduji tržby (úsměv).

Co považujete za důležité sdělit po roce působení na postu ředitele hotelu?

Děkuji všem našim zaměstnancům a managementu za dosavadní spolupráci. Společně se nám podařilo rozjet krásný hotel, nastavit úroveň služeb, být k dispozici nejen pro zahraniční klientelu, ale i pro domácí hosty. To je velký díl práce. Ve svých zaměstnancích vidím potenciál do budoucna a se všemi dál počítám. Jádro našich zaměstnanců je velmi silné, mnozí jsou tu od začátku a fluktuace nepřevyšuje 30 procent. A děkuji i všem hostům za to, že si nás našli, a především těm věrným, kteří se k nám vracejí a cení si tak naší práce.