Ve skladech Údržby silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) je na nadcházející zimu připraveno 20 tisíc tun posypové soli. „Na různé úseky používáme buď krystalickou sůl, anebo takzvanou solanku, což je účinnější roztok. Jeho nástřik provádíme při větších mrazech nebo v konkrétních úsecích," uvedl dispečer ÚSKK Josef Bulka. Na úseky, které se solit z různých důvodů nesmí, používají cestáři posypový štěrk.

„A potom jsou ještě speciální úseky, kterých naštěstí není mnoho, kde je posyp čímkoliv zakázán úplně. Například Františkovými Lázněmi vede silnice, kterou udržujeme my, ale protože velmi mělko pod ní vyvěrají léčivé prameny, na které by mělo solení negativní vliv, sůl se zde používat nesmí. Při náledí je zde ale situace velmi nebezpečná, proto se posyp řeší po domluvě s městem výjimečně i pískem," okomentoval Bulka. Dále se na krajských silnicích nesmí solit zhruba deset železničních přejezdů a také třeba silnice v chráněné krajinné oblasti Slavkovský les. „Zde se ale podle mých informací chystají výjimky v pravidlech, které přinesou možnosti více úseků i zde normálně solit," upřesňuje Bulka. ÚSKK má ve svém vozovém parku zhruba 65 sypačů, pluhů a dalších vozidel k údržbě komunikací. Všechna vyrážejí na silnice z deseti stanovišť po celém kraji a jedenácté, speciálně horské mají na Božím Daru.

„Od prvního listopadu je v pohotovosti nepřetržitá služba na dispečincích v Otovicích a v Chebu. Zde pracovníci sledují teploty a další předpovědi, třeba úroveň dohlednosti a vlhkost. Podle toho vysílají na kontrolní jízdy osobní auta anebo přímo do terénu sypače a pluhy," doplnil k připravenosti silničářů jejich dispečer.