Výprodejové šílenství vládne nákupními centry a zasáhlo i obchody mimo ně. Jen co pominula předvánoční nákupní horečka, vydaly se tisíce lidí do nákupních center v regionu znovu. Tentokrát je sem lákají obchodníci na výprodejové akce a povánoční slevy. Ty se pohybují mezi 20 až 80 procenty. A parkoviště u některých hypermarketů opět praskají ve švech.

Sleva! Výprodej! Kdo z obchodníků nemá na výloze nějaké takové lákadlo, jako by nebyl. Například v chebském obchodním centru Dragoun měli o víkendu opět plno. Někteří přišli pro vánočně zabalenou kosmetiku, které se pochopitelně chtějí obchodníci co nejrychleji zbavit, jiní zase pro zimní oblečení.

Že nejsou výprodeje pouze doménou velkých nákupních center, potvrzuje nejdražší nákupní zóna v Karlových Varech. Od Grandhotelu Pupp přes Starou louku až po Tržní kolonádu jsou desítky značkových butiků. Na většině z nich jsou v současnosti vyvěšeny nápisy Sale či Výprodej. A doplněny údaji o slevách. Ty se pohybují mezi 20 až 70 procenty. Klienty jsou především zahraniční návštěvníci města. Rusové, Němci, Japonci. Zájem je v podstatě o jakékoliv zboží. Obuv, hodinky, oblečení či módní doplňky.

Obdobná situace vládne na největší karlovarské pěší zóně, třídě T. G. Masaryka. I tady nabízejí obchodníci povánoční slevy. Podle jedné z obchodnic lidé na slevové akce stále slyší a některé druhy zboží se vyplatí zlevnit. „Většina nakupujících jsou v centru města cizinci," podotkla. Zcela opačná situace, kdy zákazníky jsou Češi, vládne v supermarketech.

Například v Chebu se ale zákazníci nahrnuli jen do některých hypermarketů. Parkoviště u jednoho z nich bylo poloprázdné i přesto, že slevy nabízí také.

Řada lidí z Chebska vyrazí na nákupy až dnes, a to do Německa. „Dostal jsem k Vánocům peníze právě na výprodeje," potvrdil šestnáctiletý Jaroslav Sedlák z Chebu. „Nakupuji tam ve výprodejích raději. Nestalo se mi totiž, že bych tam narazil na uměle zdražené zboží, které pak bylo s velkou slávou zlevněné na původní cenu."