Vlaky by se na této téměř třicet let prázdné trati měly objevit na konci roku 2015.

„Nyní již máme projekt, stavební povolení a už jsme projekt předali vysoutěžené firmě, která začne se stavebními pracemi," uvedl tiskový mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Na stavbu se připravují již i v sousedním Německu.

„Německá strana je srozuměna s termínem české strany mít vše hotovo do konce roku 2015," informoval Jakub Ptačinský. „Byť zatím nemají povolení ani na jednu ze staveb, které se u nich budou realizovat, dělají vše pro to, aby je stihli. Jedna stavební část se týká železničního svršku a spodku. Druhá a termínově náročnější je stavba nutného přemostění přes německou dálnici," upřesnil Jakub Ptačinský.

Původně se měla zbourat i budova starého ašského nádraží, z toho však nakonec sešlo.

„Co se týče demolice budovy, ta není v projektu," potvrdil mluvčí SŽDC.

O obnovu železničního provozu mezi těmito dvěma městy usilují několik let jak česká, tak německá strana. Náklady na přípravu železnice (bez vlakových souprav) na české straně se dostanou až k sedmdesáti pěti milionům korun.

Kvůli bezstarostné jízdě vlaků mezi Aší a Selbem bude také potřeba například důkladně přestavět železniční stanici Selb Plössberg, opravit kolejový svršek, obnovit zabezpečovací a sdělovací techniku anebo obnovit železniční přejezdy.

Provoz na trati Aš - Selb by měl podle zákonodárců vytvořit konkurenceschopné nabídky pro pravidelnou dojížďku a turistickou dopravu, včetně cestování za obchodem, a zlepšit například i přeshraniční spojení tří mezinárodních letišť v Mnichově, Norimberku a Praze.