V pořadí se jednalo už o pětistou soupravu, směřující s produkty ze stáčírny Karlovarských minerálních vod (KMV) z Kyselky až do Mostkovic u Přerova. KMV zásobují moravské obchody převážně vlakem a těch 500 vlaků představuje víc než 11 000 nevypravených kamionů. které by jely přes celou republiku. To představuje řadu kamionových souprav seřazených za sebou o celkové délce kolem 187 kilometrů. Tedy téměř z Prahy až do Brna.

Výrobky KMV ze západočeské Kyselky na Moravu putují po železnici od srpna roku 2012. A to díky obnovené vlečce do Vojkovic, k dalšímu železničnímu uzlu. KMV investovaly do rekonstrukce vlečky kolem deseti milionů korun. Nyní je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Vlaky s minerálními vodami Mattoni a Magnesia a pramenitou vodou Aquila pro Moravu jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně i 2 až 3 vlaky týdně, a objemy přepravené po železnici se postupně zvyšují. Ze 46,3 mil. litrů v roce 2013 až na 53,7 mil. litrů v roce 2017. V roce 2017 se rozšířila kapacitu vlaku z 16 vagonů na 20. Objem železničních přeprav teď činí 19 procent z celkové distribuce KMV v ČR. KMV jsou jedním z mála výrobců nealkoholických nápojů, kteří používají vlaky k přepravě výrobků v takovém objemu.

Pět set vlaků převezlo 490 000 tun zátěže přesunuté ze silnic na koleje, což vedle průjezdnějších silnic znamená i 1,77 milionů litrů nespálené nafty, 4 700 tun ušetřených emisí CO2, a pochopitelně i menší hluk a nižší prašnost. „Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací. Letos testujeme vlakovou přepravu z Kyselky do Prahy. Do konce roku 2018 chceme vše vyhodnotit a rozhodnout o dalším postupu,“ uvedl Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.