Odborníci doporučují těmto gastronomickým pokleskům nepodlehnout, to se ale málokomu povede. Jak si tedy poradit s nabranými kilogramy?

Tělocvičny se sice začínají masivně plnit až po Novém roce, už teď ale řadu lidí trápí, jak svou postavu opět dostat do kondice.

„Strava je 70 procent úspěchu," říká trenér Jaroslav Švehla z Mariánských Lázní. „Je jasné, že bez tréninku to také nejde. Ale pokud držíte pravidla stravování a k tomu dvakrát třikrát týdně cvičení v podobě kardio tréninků, výsledek je zaručený," doporučuje. A co tedy pomůže?

„Hlavním pravidlem stravování je jíst častěji a v malých porcích. Minimálně pětkrát denně. Omezit bílé pečivo, tučná jídla a sladké nahradit ovocem. Samozřejmě i sladké se musí po troškách jíst," vysvětluje.

Podle trenéra jsou ideální pohybovou aktivitou kruhové tréninky. „Cvičíme je v Mariánských Lázních i v Chebu a na obou místech si již získaly řadu příznivců, kteří na ně nedají dopustit."

Ne všichni ale vědí, co si pod názvem 'kruhový trénink' představit.

„Je to komplexní cvičení, kde při jednom tréninku procvičíte kompletně celé tělo a spousta z vás i svaly, o nichž ani nevíte, že je máte," popisuje Jaroslav Švehla. „Jsou perfektní na hubnutí, formování postavy, zvyšování fyzické kondice, síly a hlavně díky cvičení ustávají bolesti zad, na které trpí každý druhý. Ne vždy jsou rady lékařů 'nic nedělat' namístě."