„Velké koordinované kontroly se konají ve spolupráci s celní správou, cizineckou policií nebo hasiči, zde šlo o běžnou kontrolu. Na tržnici jsme se vydali sami s chebskými policisty, kteří se starali o bezpečnost inspektorů," uvedl Jan Řezáč, ředitel krajského inspektorátu ČOI. Kromě uvedených problémů některým prodejcům chyběly třeba také návody na údržbu zboží. „V porovnání s obdobím před deseti lety klesá počet stánků na tržnicích, množství nabízeného zboží, poptávka po něm, a tím klesá také počet zadržených padělků," vysvětlil ředitel.

I přes tyto skutečnosti však nejsou padělky minulostí. „V loňském roce bylo inspektorátem ve spolupráci s policií a celní správou zajištěno v západních Čechách celkem 30 442 falzifikátů. Prodejem těchto výrobků by byli majitelé ochranných známek poškozeni o bezmála 54 milionů korun," popisoval Jan Řezáč. Během kontrol v 1. čtvrtletí letošního roku pak objevili téměř tři tisíce padělků za 7, 630 tisíc korun. „Nejčastěji se jedná o textilní zboží, v menší míře pak o hodinky, tašky, opasky a boty. V poslední době se na tržnicích stále častěji objevují napodobeniny hraček, z pultů stánků nemizí ani padělané hudební a filmové nahrávky," podotkl ředitel západočeského inspektorátu ČOI. Stálicemi mezi padělanými značkami jsou Burberry, Louis Vuitton, Replay nebo třeba Adidas a Hugo Boss.

I když se inspektoři zaměřují nejen na příhraniční tržnice, nejde o problém pouze těchto oblastí. „Výskyt falzifikátů byl zaznamenán také v běžné obchodní síti větších měst, dokonce také v prodejně se značkovým zbožím. Falza jsou v poslední době nabízena také prostřednictvím internetu," dodal Řezáč.