Navíc řada lidí je neustále se měnícími podmínkami zmatená a narůstá jejich agresivita vůči úředníkům. V zásadě ale stále platí to, že na úřad je třeba se vydat jen pokud je to nezbytně nutné.

„Úřední hodiny jsme vrátili do původního stavu. Všichni klienti však musejí přes podatelnu. Pokud půjdou například podat žádost, dostanou potvrzení hned tam a mohou odejít. Pokud jejich záležitost vyžaduje jednání s úředníkem, bude jim zavolán. Platí pro nás i nařízení, že musíme omezit kontakt s klientem. Žádáme proto, aby lidé vyřizovali jen nezbytné úkony a pokud mohou, tak využívali komunikaci mailem či telefonem,“ říká tajemnice sokolovské Radnice Simona Randová. Také upozornila na podrážděnost lidí a jejich frustraci. „Máme poznatky, že agresivita lidí vůči úředníkům narůstá,“ dodala tajemnice.

Ani v Kraslicích z úřadu nikoho nevyhodí. „Vždy je ale lepší, zavolat a domluvit si schůzku nebo upřednostnit emailovou komunikaci, pokud je to možné. Dost úředníků marodí, další mají karanténu. Výjimkou není ani jeden úředník na celý odbor,“ řekl tajemník Viktor Semrád.

"Po celovíkendovém jednání hejtmanů s vládou jsem čekal mnohem více. To co vyjednali, je opravdu komické." řekl Ladislav Minařík z Kraslic.