Zpustlé bublavské sjezdovky jsou už dávno minulostí. Poté, co si je na svá bedra vzalo Sdružení Ski–Bublava, se obec stává častým cílem nejen tuzemských, ale i zahraničních vyznavačů zimních sportů. Za posledních šest let do nich vlekaři investovali desítky milionů korun. „I přes vysokou investici se snažíme držet ceny dole. Letos jsme třeba vůbec nezdražovali. Troufám si říct, že s takovými cenami jsme nejlevnější v republice v porovnání se srovnatelně vybavenými středisky,“ říká bublavský vlekař Jiří Lhota.

Podstatné tehdy bylo, že Ski–Bublava investovala do zasněžovacího systému. Zimní areál jím disponuje jako jediný na Kraslicku. Lyžařská sezóna tak trvá mnohem déle. Areál se dočkal obnovy vleků a technického zázemí. Nechybí služby, jako lyžařská a snowboardová škola, půjčovna lyží, ale i vytápěné sociální zařízení nebo bufety. Lyžaře pak odbavují turnikety v celém areálu. Vlekaři nezapomněli ani na ty nejmenší. Postavili pro ně lyžařské hřiště, které mohou využívat zdarma. Ski–Bublava láká i na večerní lyžování. Osvětlený bývá celý areál.

Díky skiareálu začala radnice už před lety evidovat zvýšený zájem o stavební parcely. Na nich vyrostly nové penziony. Vlekaři mají teď ale mnohem větší plány. Investovali už několik milionů korun do projektu výstavby sedačkové lanovky. Ta má propojit Bublavu se sousední Stříbrnou. Projekt počítá s investicí stamilionů korun. „Z Kraslicka by se mohlo postupem let stát velké zimní středisko, což by do regionu přineslo peníze,“ uvedl Lhota.
Bublavští vlekaři doufali, že s výstavbou se začne už letos. Loni se jim však nepodařilo získat dotaci z fondů Evropské unie. „Nevzdáváme to a budeme o peníze usilovat letos,“ doplnil.

Mezi Bublavou a Stříbrnou by nevznikla jen sedačková lanovka, ale i několik dalších spojovacích vleků. Počítá se i s propojením na vlek Lišák ve Stříbrné. Investice je spojená s vybudováním parkovacích míst a dalšího technického zázemí.