Potkat v lese, na polní cestě nebo i na silnici terénní čtyřkolku je už dnes běžnou věcí. Požitek z jízdy je ale možné vyzkoušet také na jiných strojích. Hitem loňského roku se staly takzvané bugyny. Jednu je možné pravidelně potkávat i u nás. Jezdí s ní Petr Husák z Hájů u Krásna. „Bugyna je homologována na provoz na silnicích, takže je normálně na značkách. V republice jich ještě moc není a tady kolem jsme asi první, kdo ji mají. Na silnici jede dobře, ale největší požitek je samozřejmě v terénu,“ pochvaluje se řidič svůj stroj.

Bugyna s označením Goka 650 je vyrobená v Číně. Tomu prý odpovídá i zpracování. „Je to takový asijský standard, občas se něco povolí a tak. Ale bugyna není stavěná na běžný provoz, je to opravdu do terénu, takže podle toho se s ní také jezdí, žádné mazlení,“ popisuje Petr Husák.

Řídit bugynu může každý, kdo má řidičské oprávnění skupiny B. Protože má pevný ochranný rám, nemusí mít řidič na hlavě přilbu. Na druhou stranu zase bugyna nemá čelní sklo, takže nutností jsou brýle na oči. A prý se vyplatí také pořádně se obléct, při jízdě může být v otevřené bugyně pěkná zima. „Je parádně odpružená a až neuvěřitelně sedí na silnici. Při jízdě snad ani není možné ji odlepit,“ doplňuje řidič.

Dvoumístná bugyna s vlastním elektrickým navijákem a i tažným zařízením vyjde na 160 tisíc korun. Videa z jízdy, další informace nebo například i možnosti zakoupení a servisu je možné najít na webu na adrese www. bugyna.cz.

Technické parametry: délka 3 m, šířka 1,7 m, výška 1,52 m, váha 400 Kg. Obsah motoru: 650 ccm, 21 kW / 28,56 PS, nejvyšší rychlost 80 km/h.