Počasí dnešních dnů nepřeje cestujícím, kteří čekají na svůj spoj na dopravním terminálu Sokolov. Zima, sníh, déšť a vítr se lehce dostanou pod stříšku, která je nad autobusovými zastávkami. Rádi by využili slibovanou novou čekárnu, na kterou čekají necelých pět let od otevření stavby, která vyšla na 110 milionů korun. A čekat budou zřejmě i nadále. Stejně tak i nadále budou muset večer vykonávat svou potřebu v křoví za parkujícími autobusy. V tu dobu totiž nemají k dispozici ani WC na vlakovém nádraží.

„Je to hrozné. Běžte se podívat do zeleně na terminálu, kde jsou odstavené autobusy. Tam musejí lidé vykonávat potřebu, protože záchody nemají. Našinec si holt poradí. Kdyby tudy cestoval cizinec, asi by zíral, co je možné v 21. století," potvrdil svou zkušenost jeden z řidičů autobusů, který nechtěl být jmenován. Po vykonání potřeby si mohou cestující stoupnout na spoře krytou zastávku a mrznout, dokud nepřijede spoj. Nemají totiž ani čekárnu. Po dokončení terminálu v roce 2011 zazněla gentlemanská dohoda.

„Město opraví jednu z věží budov Českých drah (ČD), kde budou řidiči, bude zde pokladna, další potřebné zázemí. České dráhy tehdy slíbily opravit zbytek budovy. Při našich urgencích a dotazech nám bylo vždy řečeno, že sokolovský projekt skončil první pod čarou," konstatoval místostarosta Sokolova Karel Jakobec. Při rekonstrukci tak měla vzniknout čekárna, která by prakticky spojovala vlakové a autobusové nádraží. Byla by v místě bývalé nádražní hospody. Nic z toho se zatím nestalo a nyní ČD svůj majetek prodávají Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Vzhledem k plánovanému prodeji části závodu SŽDC, který schválila vláda, se nepřipravují rozsáhlejší investiční akce. Rekonstrukce sokolovské výpravní budovy předpokládá opravu obvodového pláště, odbavovacích prostor včetně WC a pokladen. Příslib řešení s napojením odbavovacích prostor je řešený v projektové dokumentaci, avšak s ohledem na plánovaný prodej Správě železniční dopravní cesty se akce dále nepřipravuje," říká mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Zároveň objasňuje, kdy a proč jsou k večeru zavřené veřejné záchodky a hala vlakového nádraží, kde je provoz následující:
Po – Pá: 5:30 – 19:25 (WC 5:40 – 19:13), So: 5:25 – 19:25 (WC 5:40 – 19:13), Ne: 6:20 – 19:25 (WC 6:30 – 19:13).

„Je to v době, kdy je největší nápor cestujících. Hala se poté uzavře, včetně pokladen, a cestující si kupují ve vlacích jedoucích mimo výše uvedené časy jízdenky ve vlaku bez příplatku. Budova bývala otevřená až do půlnoci, ale vzhledem k opakujícím se a stupňujícím se potížím s nepřizpůsobivými občany (kteří navíc neměli v úmyslu vlaky cestovat) České dráhy byly nucené přistoupit ke změně," vysvětlila Pistoriusová. Cestujícím tak zbývá na dopravním terminálu zhruba pět míst na sezení v odbavovací místnosti, která není čekárnou.

„Uvědomujeme si situaci a děláme vše pro to, aby k rekonstrukci došlo. Stavět novou čekárnu je nesmysl. Město jedná, je vstřícné a doufá, že budou vstřícní i ostatní," tvrdí Jakobec. Cestující ale budou prozatím mrznout dál.

„Jsme okresní město, je to ostuda. Za stamiliony se opravily přilehlé ulice či parkoviště a na cestující nemysleli. Myslím, že chtít v dnešní době záchody a čekárnu není tak nesplnitelné. A to se nebavím o místnosti pro matky s dětmi, kde by byl přebalovací pult. To by bylo zřejmě nereálné sci-fi," konstatoval zklamaně jeden z cestujících.