Napůl zaasfaltované a napůl vydlážděné. I takto neesteticky mohou vypadat chodníky na hlavním tahu v Kraslicích, který prochází generální opravou a silničáři už dokončují jeho poslední část. Důvod je jednoduchý. Samotné město na rekonstrukci chodníků nemá. Navíc neuspělo se žádostí o dotace z fondů Evropské unie.

V Kraslicích může nastat absurdní situace. Silničáři kvůli zpomalení dopravy vozovku zužují. Tím se však chodníky rozšíří. Silničáři tak jsou nucení postarat se o ty části chodníků, které jsou na jejich pozemku. V praxi by to mohlo vypadat, že položí zámkovou dlažbu v pruhu širokém například metr a zbytek bude na městě. To, protože nemá peníze, nechá zbytek chodníku třeba jen vyasfaltovat. Nové chodníky navíc mohou být v jiné výšce. „Doufejme, že se tak nestane a radnice bude nakonec se žádostí úspěšná,“ řekl tajemník Městského úřadu v Kraslicích Viktor Semrád.
Starosta Kraslic Zdeněk Brantl poukazuje na někdy nesystémové přidělování dotací. Silničáři totiž získali na generální opravu peníze z EU. Město už ale mělo smůlu. Z Regionálního operačního programu Severozápad bylo sice městu posláno osm milionů korun, avšak nízký příspěvek zastupitelé odmítli, neboť projekt počítal s investicí přes čtyřicet milionů. „Práce přitom probíhají v součinnosti, aby se rovnou udělalo vše, co je třeba, když se opravuje silniční průtah,“ uvedl.

Kraslice poslaly další dvě žádosti o dotace. „Projekt jsme rozdělili a zjednodušili. Je za méně peněz. Mohlo by tak být jednodušší na dotaci dosáhnout,“ doplnil tajemník Semrád.

Místní lidi už nyní zaráží někdy až příliš široké chodníky. „Jsou na některých místech rozkopané. Nevypadá to moc dobře. Dovedl bych si představit, kdyby tady vedla třeba cyklostezka. Ta by se na chodník určitě vešla,“ řekl Jakub Rohan z Kraslic.

Na špatný stav chodníků upozornil i ředitel tamní základní školy Josef Vlček. U školy se také chodník rozšířil. Na jedné části je starý asfalt, na druhé pak navezená hlína. „Chodník se propadá. Bylo by načase jej už spravit kvůli bezpečí dětí,“ řekl.