Proti plánované výstavbě obalovny živičných směsí ve Staré Chodovské se bouří místní lidé. S příchodem výrobců asfaltu se totiž obávají, že vesnici poznamená hluk, zvýšená prašnost a zápach. Svůj nesouhlas dali otevřeně najevo v pondělí odpoledne při veřejném jednání, kterého se přímo ve Staré Chodovské zúčastnili jak zástupci kraje a investora, tak odborníci. Ti občanům přednesli svá stanoviska k obalovně a poukázali na její vliv ve vztahu k životnímu prostředí. Když došlo na dopravu, lidé zpozorněli. Zajímalo je totiž, jakou cestou k nim budou auta zajíždět a kolik jich vlastně během dne bude. Ujištění zástupce investora, že nákladní doprava bude směřovat přes sousední Vintířov a ne přes Chodov, je neuklidnila. Neuvěřili ani slibům, že auta budou jezdit zakrytá plachtou a nepřesáhnou hranici sto jízd denně.

„Co když firma dostane zakázku a bude nucena pracovat na dvě nebo tři směny, tak kolik těch náklaďáků vypraví? Co když jich přes obec bude skutečně jezdit třikrát tolik? Takže varianta sto jízd stejně sklouzne do té horší. To snad nemyslíte vážně?“ zvolal na jednání jeden z místních občanů. „U té obalovny se kapacita navýšit nedá. Je to totiž dané výkonem sušícího bubnu. Třídicí zařízení by nestačilo a skutečně po šesti hodinách je tady nutná odstávka, protože je potřeba vyprázdnit zásobníky. Navíc se to dá všechno kontrolovat,“ oponoval zpracovatel dokumentace k obalovně Josef Tomášek.

„Podívejte se, jak to dnes na silnicích vypadá. I když platí povinnost zabalit si sypký náklad, tak s plachtou jezdí asi jen každé desáté auto. A tady to bude přesně to samé. Uvažujme trochu realisticky,“ vložil se do debaty další z obyvatel Staré Chodovské Josef Fišer.

Na trase ze Staré Chodovské přes Vintířov až do Nového Sedla podle Tomáška denně projede zhruba 800 těžkých nákladních vozů. K tomu z obalovny by údajně mělo přibýt deset procent jízd. „Já jsem si zase zjistil, že je tam v současnosti evidováno 1 451 jízd za den. Takže si vezměte, jakou další hlučnost to přinese, každou čtvrtou nebo maximálně sedmou minutu tam pojede auto,“ uvedl předseda osadního výboru Staré Chodovské Jan Smolka. „Já jsem ale mluvil o přepočtu na těžká nákladní vozidla,“ reagoval okamžitě Tomášek.

Svoji obavu vyjádřil i starosta Chodova Josef Hora. „Není nikde stanoveno, že bude využívána pouze silnice na Vintířov a na Nové Sedlo. Existuje akorát doporučení, aby nákladní vozy používaly tuto hornickou komunikaci, nejedná se však o nařízení. Nemáme tak žádnou garanci, že při některých trasách budou auta z obalovny jezdit přes Chodov,“ uvedl starosta. Navíc zmínil, že Stará Chodovská je již dlouhodobě zatížena vlivem činnosti šachet a palivového kombinátu ve Vřesové.
„A tak rada města bude trvat na důkladném zjištění, jaký dopad bude mít provoz obalovny na život zdejších obyvatel,“ poznamenal Hora.
Nato vystoupil zástupce investora, projektový manažer Vodohospodářských staveb Teplice Miroslav Vrábík. „My jsme ochotni s městem uzavřít písemnou dohodu, že dopravu přes Chodov realizovat nebudeme. To můžeme plně garantovat,“ přislíbil Vrábík.

Kritický postoj k obalovně zaujal i člen rady krajské organizace Strany zelených Jiří Korbel. „Já si myslím, že dnešní dopravní situace skutečně nezaručuje, že nákladní auta nebudou přes Chodov jezdit. Dále bych chtěl říci, že k plánované obalovně krajská rada naší strany vyjádřila v sobotu nesouhlasné stanovisko,“ zmínil Korbel.

A jak se navýšení dopravy dotkne Vintířova? Podle zpracovatele posudku Jiřího Grúze dost zásadně.
„Zvukové poměry se tam u některých domů zvednou vysoko nad limitní hodnoty. A kde k překročení dojde, tam bude potřeba přijmout protihluková opatření. To jsme také napsali do podmínek našeho stanoviska,“ sdělil Grúz. „Vše se ještě proměří po najetí provozu, aby se zjistilo, u kterých domů se situace bude muset řešit,“ doplnil. K vypracované dokumentaci, již měl za úkol posoudit, na závěr řekl: „Jsou v ní slabiny, ale nemyslím si, že by nějak ovlivnila vyznění celé věci. Nyní je karta na krajském úřadě a ten řekne svůj názor,“ dodal.

Starostu Vintířova Jiřího Ošeckého informace o dalším možném navýšení dopravy přes obec překvapila. „Už tak je tady dnes vysoká a další přírůstek by pro nás byl určitě nepříjemný. I přesto, že by to zasáhlo asi jen čtyři nebo pět rodinných domků,“ reagoval Ošecký.