O podobné možnosti jednal v první školní den na Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR starosta Sokolova Jan Picka. „Vedení Sokolova usiluje o to, aby stát městu finančně pomohl odkoupit pozemky pro investory od současných vlastníků, jimiž jsou České dráhy a Sokolovská uhelná, aby je pak město mohlo připravit inženýrskými sítěmi a prodat investorům. Cílem je vytvořit prostor pro vznik nových pracovních míst nezávislých na neperspektivní těžbě uhlí. Vláda je k návrhům města vstřícná a investoři mají o Sokolov zájem," tvrdí Picka.


Vládní agentura Czechinvest se podle něho opravdu aktivně zajímá o možnost investic v plánovaných průmyslových zónách u Sokolova. Zástupce města o tom zpravil generální ředitel agentury Karel Kučera. V lépe připravených regionech se investicím daří. Příkladem může být nedaleká průmyslová zóna u Chebu. „V jednání je možnost odkoupení areálů státem od soukromých důlních firem, aby mohla být využita chystaná masivní podpora Evropské unie investicím do rozvoje podnikání," dodal Picka.


Šéf těžařů ze Sokolovské uhelné František Štěpánek prohlásil koncem ledna tohoto roku, že první průmyslová zóna by mohla být připravena do půl roku. Zároveň je podle něj velmi důležité obezřetně vybírat investory, kteří sem přijdou. Někteří z nich se podle něj chovají jako otrokáři.
„Může si někdo říci, že mám z hlediska své pozice v Sokolovské uhelné motivace úplně jiné, ale mluvím zcela objektivně," ujistil Štěpánek. Nutno dodat, že těžaře a jejich postoj k regionu a zaměstnancům vyzdvihl i vládní zmocněnec Jiří Cienciala, který označil firmu za zodpovědnou.

A největší problém našeho regionu? Podle předsedy Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého je to rychlostní silnice R6 směrem na Prahu.
„Určitě je dobré, že byla dokončena alespoň na území kraje, což ale samozřejmě nestačí. Ovšem spojení na Prahu, to je opravdu špatné. Je smutné, že už vláda Vladimíra Špidly přijala usnesení o tom, že bude tato silnice dokončena do roku 2012. A bohužel ani budoucnost, jak zaznělo i od místních podnikatelů a představitelů kraje, není zrovna dobrá. Sice se něco staví, ovšem řada úseků není vůbec připravena. Karlovarský kraj má nevýhodu, že ani železniční spojení na Prahu není ideální," řekl Dlouhý.
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek vidí pomoc v silnici směrem na západ.

„Nové rychlostní silnice napojené na německou dálniční síť jsou pro náš region možná důležitější než ta do Prahy. Kraj musí využít své polohy, kdy má kousek do Saska či Bavorska. Přiláká tím více investorů do regionu," řekl na své poslední návštěvě Sokolova. Dočkáme se tedy někdy dálnic oběma směry a boomu průmyslových zón? ⋌