"Strážníci se v posledních týdnech zaměřili na některé problematické lokality. Příkladem je okolí křižovatky ulic Křížová a Rooseveltova, kde řidiči často nedodržují pravidlo zachování třímetrového volného prostoru kolem křižovatky. Situace je zde nejkritičtější kolem poledne, v době oběda. Původně strážníci situaci řešili domluvou, nyní však stále častěji přistupují k udělování pokut," upozorňuje mluvčí sokolovské radnice Michal Švarc.

Další problematická místa jsou podle něj v blízkosti škol. Parkovací plochy tam jsou osazeny dopravními značkami K+R tedy Kiss and Ride. V překladu znamenají polib a jeď. Takové parkoviště není určené k parkování po celý den. Na místě K+R se smí parkovat jen krátkodobě zejména v ranních a odpoledních hodinách, kdy je u škol velký pohyb dětí a přijíždějí si pro ně rodiče. Dodatkové tabulky určují dny i časy, kdy značka platí. Parkování přes noc a o víkendech je zde v drtivé většině případů volné a zdarma.

Průmyslová zóna Přátelství v Citicích ožívá. Stáčírna přinese práci a rozvoj.
Průmyslová zóna Přátelství v Citicích ožívá. Stáčírna přinese práci a rozvoj

Parkování v centru je jednou z kapitol. Tou druhou je pak parkování na sídlištích Michal a Vítězná. "Obě lokality čelí narůstajícímu počtu neukázněných řidičů, kteří svým chováním ztěžují život ostatním obyvatelům. Výrazně se tento problém projevil i během blokového čištění města, které probíhalo zhruba od poloviny dubna do poloviny května. Jen během této akce městská policie zaznamenala 534 přestupků spojených s nesprávným parkováním, v dalších 178 případech bylo nezbytné vozidla odtáhnout," dodal Švarc.

Město, kvůli stále se zvyšujícímu počtu automobilů, buduje už několik let síť záchytných parkovišť. Jedná se například o parkoviště v ulici Vítězná nebo Mánesova. Letos vznikají další ve spodní části Sokolova. Jedná se o parkoviště u vlakového nádraží a ve volnočasovém areálu Bohemia.

Zdroj: Deník/Roman Cichocki

"Záchytná parkoviště vítám. Parkování v centru za pět korun na hodinu je sice hezká věc, ale v praxi znamená, že je úplně k ničemu. A4 to zní divně, jsem pro zdražení. Někteří lidé tam totiž stojí celou svou pracovní dobu a vyjde je na pakatel. Ostatní nemají šanci vyřídit si věci na úřadě nebo nakoupit u místních obchodníků. Kroužíte kolem centra a hledáte místo u obchodního centra Ural, na náměstí Budovatelů, na nábřeží, u tržnice, u pošty, u komplexu Ohře a když děláte třetí kolečko, tak zjistíte, že nemáte šanci zaparkovat," říká jeden z řidičů Pavel Stejskal. Parkování bylo vždy velkým tématem mezi řidiči. Zpočátku, když město zavedlo parkovací automaty se zmíněným poplatkem pět korun, byla kolem toho velká diskuze. Lidé chtěli nové parkovací plochy v centru zdarma, což je při současném počtu aut a nákladech s tím spojených zřejmě utopie.